Aankomende augustus/september ga ik op vakantie naar het Duitse Irrel. Welke bezienswaardigheden op cultureel en natuur gebied zijn daar?

Ik denk aan kastelen, ongerepte natuur en mooie kerken!
Ook zou ik graag een waterval zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

De omgeving van Irrel is sowieso reeds prachtig en vooral groen. U bevindt zich namelijk middenin het Deutsch-Luxemburgischer Naturpark en bovendien ligt Irrel aan het riviertje de Prüm, die de omgeving mooi groen houdt.

De watervallen.
Vanaf de Tourist Information Irrel gevestigd aan de Niederweiser Strasse 31 wandelt u via de Prümzurlayer Strasse en de Prümuferweg (nummer 14) naar de watervalen. En natuurlijk ook even de Teufelsschlucht en het Naturerkundungsstation bezoeken ! Onderweg kunt U via een klimmetje naar de kasteelruïne van Prümzurlay, van waaruit U een schitterend uitzicht over het Prüm-dal heeft. Een korte wandeling derhalve.

De kerken.
U kunt de kapel van Prümzurlay (Klause Schankweiler) bezoeken en daarnaast de kerken van Bollendorf, Ernzen, Ferschweiler, Holsthum, Irrel, Menningen, Minden, Peffingen, Schankweiler en Wallendorf.

Extra.
Als suggestie zou ik U willen adviseren ook de prachtige stad Trier te bezoeken. Deze oudste stad van Duitsland heeft zoveel te bieden. Wat te denken van de Porta Nigra, de Dom, de Moezel etc ? De moeite waard en niet ver van Irrel gelegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja hoor, is er allemaal als je de link bekijkt
waterval natuur.
Haal gewon op de bieb eens n boekje of koop er een van de streek
je kunt ook op verkeersbureau duitsland kijken
fijne vakantie
12 jaar geleden
heel apart en op ong. 50 kilometer van Irrel ligt een werkende koudwater-geyser, in Wallenborn.
elke 45 minuten spuit onder druk water uit de gron, hier een link voor een video-opname.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ook al in Irrel gelogeerd.Vraag ter plaatse de weg naar de Watervallen op het riviertje "De Prum" deze zijn te bewonderen net buiten het dorp in een bos. Het zijn geen echte watervallen ,maar eerder stroomversnellingen.Wel zeer mooi om te zien en te luisteren naar het voortkabbelende water.Vraag ook ( voor wie het interesseert) naar De Katzenkopf een bunker die deel uit maakt van de Siegfriedlinie uit de tweede wereldoorlog. Enkel op Zondag te bezoeken .Denk er om een pull of jas mee te hebben ,want het is diep onder de grond en fris.Verder zijn Echternach(Luxembourg) Bitburg en Trier zeker een bezoek waard.Voor kastelen moet je naar Vianden ,Beaufort dagelijks open van Maart tot Oktober van 09 u tot 18 u en Larochette van pasen tot Oktober dagelijks open van 10 tot 18 u.Voor ongerepte natuur doe je best een of meer wandelingen in het Mullerthal ook wel Klein Zwitserland genoemd nabij Echternach . Echternach ligt op slechts 8 km van Irrel vandaan.