Waar in NL of BE kunnen wij kamperen en vuur maken, maar ook na 22:00 nog kletsen?

Is er dus een camping of andere locatie waar wij met een groepje van 8 mannen (rond 30 jaar oud) kunnen verblijven, waar we vuur mogen maken maar sowieso ook na 22:00 nog (enigszins) hardop mogen praten?

Op internet moeilijk te vinden, omdat je dan wel vuur mag maken maar niet na 22:00 nog mag praten. En als wij biertjes op hebben willen we gewoon gezellig praten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je al eens scoutingterreinen geprobeerd / gegoogled? daar mag altijd vuur gemaakt en is het geen probleem om te praten na 10hr savonds ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bigmon +1, goed antwoord. Afhankelijk van de periode van het jaar is zoiets ook niet zo duur met vaak een mooi stuk trekken er bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na tien uur niet praten? Ik dacht dat het normaal was dat de ene helft van de camping tot 2 uur in de voortent zit te kaarten en de andere helft van de camping om 7 uur met de kinderen buiten zit? Verkeerd beeld van campings blijkbaar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bigmomma: heb je een website voor me, want ik kan me zo geen scoutingterrein inbeelden. @pelle: op veel (familie)campings mag je na een bepaalde tijd 's avonds niet meer praten, of slechts heel zachtjes. Beetje lastig wanneer je met 8 bierdrinkende mannen rond een kampvuur moppen aan het tappen bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 dronken jongemannen zij nop geen enkele camping welkom, vrees ik. Zelfs in je eigen achtertuin zullen ze daar niet om staan te springen. Of je moet een omgeving camping zoeken waar voornamelijk jongeren komen, en hopen dat ze zelf geen last hebt van hun overlast. Terschelling ofzo ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, ze zijn wel 30 dus.... Ja, je moet inderdaad geen familiecamping zoeken, maar die zijn toch veel te duur voor jullie waarschijnlijk omdat je dan betaalt voor de animatie. Ik zou een boer regelen en achterin het weiland gaan staan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze 30 zijn garandeert niet dat ze zich volwassen zullen gedragen ;-)
Bij een boer is de stilte-regel vaak nog veel strenger dan op een familiecamping. Bovendien zijn kampvuren daar meestal verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen: waaraan leid jij af dat wij "8 dronken jongemannen" zijn? Dat verzin je nu zelf en ik vind het niet netjes en overbodig in dit onderwerp. Afhankelijk van wat jij verstaat onder "overlast" zou je het nu op jezelf kunnen betrekken. @Pelle: bedankt, wij hadden zelf ook al aan een boer gedacht. Maar misschien hebben we al iets gevonden, waar we gezellig een pintje kunnen drinken en na 22:00 nog wat kletsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 mannen, rond de dertig en 'een biertje op'. Komt allemaal uit je eigen omschrijving.
Zijn er andere manieren om dat te interpreteren dan ? Aanvankelijk had ik zelf 'bezopen' geschreven, maar dat leek me te ver gaan. Aangeschoten dan. En ja, ik heb een schurfthekel aan (bier)drinken, maar dat terzijde. De overlast waar ik het over had is die die je in zijn algemeenheid op 'jongerencampings' ervaart; niet zozeer die van jullie. Maar op die campings mag vaak veel, dus daar zouden jullie wel goed terecht kunnen. Echter, het heeft zeker ook nadelen. Ik vind het overigens prima en je goed recht hoor, zolang ik maar niet op de zelfde camping sta ;-) (En ja, kinderen die om half zeven beginnen te krijsen ben ik ook niet dol op, evenmin als blaffende honden of radio's en teevees die de hele dan en avond aanstaan, dus ook daar zoek ik de campings zo veel mogelijk op uit. Die kun je echter niet op hun gedrag aanspreken en niet van verwachten dat ze zich aan stilteregels houden. Van volwassenen wel. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Zijn er andere manieren om dat te interpreteren dan ?" Eh, wat dacht je van letterlijk, zoals het er staat?! Ik zeg: 8 mannen, rond de 30, gezellig praten na wat biertjes. Jij maakt ervan: 8 dronken jongemannen. Is op meerdere vlakken wat anders, maar ik maak op uit jouw laatste opmerking dat je echt in het verkeerde onderwerp zit. Dus ik zou zeggen, bedankt voor je nutteloze inbreng en succes met het interpreteren van je eigen rustmomenten.

Het beste antwoord

Bij de Poudrerie in Dinant (Belgie) kun je alles doen wat jij wilt. Je kunt er voor een klein bedrag kamperen, een groot vuur maken en er gelden weinig regels ten aanzien van geluid. Wij zaten er tegelijkertijd met een groep Belgen die een vrijgezellenfeest hielden. Dat was wel even doorbijten. :)
O ja, je kunt er ook een goed ontbijt krijgen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Bovendien is Dinant een mooi stadje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ziet er leuk uit. Ik ga ze even mailen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb al reactie gehad, het kan er allemaal: vuurtje maken, zelf hout sprokkelen, 's avonds gezellig kletsen onder genot van een pintje. En inderdaad wat je zei, je kunt er ontbijt bij krijgen. Zelfs avondeten voor een tientje. We zijn momenteel even aan het bekijken welke andere opties we hebben, maar voor nu: een uitstekende tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk dat je reageert! Ik hoop dat jullie een mooi mannenweekend zullen hebben, in Dinant of ergens anders. :)

Andere antwoorden (1)

Je kan scoutingterrein proberen:

https://sol.scouting.nl/index.php?task=ca_search&action=form&button=

daar mag bijna altijd (kamp)vuur worden gestookt. Als je gaat zoeken naar geschikt terrein kan je dat in die link ook aangeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
En praten is natuurlijk geen probleem op de meeste campings, maar waarschijnlijk mag het niet, omdat er luidruchtig praten wordt bedoeld, en de meeste mensen zich daar wel aan kunnen ergeren.. gewoon praten is bijna geen probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over dat praten: dat gaat sowieso een probleem vormen dan. Niet dat wij een groepje feestvierende hangjeugd zijn, maar wij houden wel van een biertje en moppen tappen rond het kampvuur. Dat leverde ons vorig jaar een waarschuwing op en het verzoek niet meer terug te komen, omdat er 50 meter van ons een familie zat met kleine kids die hadden geklaagd. Zelf stonden die kids de volgende ochtend trouwens vrolijk om 05:30 te schreeuwen bij hun plaats, soort wraak denk ik... ;-)