Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vakantie Engeland, hoe zit dat met pinnen/geld?

Er zijn hier al meerdere vragen over maar toch vind ik het antwoord niet.
Ik zit bij ING en ga morgen naar engeland, hoe kan ik het beste doen met geld? Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar wil graag all stars/vans en kleding kopen dus moet wel wat geld hebben. Kan ik daar gewoon bij elke winkel pinnen en wat kost dat dan extra? Iemand die even uit kan leggen hoe dat precies gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het maximale bedrag dat u bij een geldautomaat met een Maestro-logo per dag kunt opnemen in het buitenland, is circa € 500 in plaatselijke valuta, per Betaalpas. Bij een buitenlandse geldautomaat kunt u maximaal 3 opnames per dag doen. Bij een opname uit een geldautomaat in de eurolanden worden geen kosten in rekening gebracht. Bij elke opname uit een buitenlandse geldautomaat in de niet-eurolanden wordt € 2 kosten + 1% koersopslag van uw Betaalrekening afgeschreven. Wanneer u gebruik maakt van het Betaal- of RoyaalPakket van de ING dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan wordt vrijgesteld van de opnamekosten van € 2. Dit geldt overigens alleen voor de Betaalrekening waar het pakket aan is gekoppeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor, wij waren vorig jaar in Newcastle en overal waar wij wilden pinnen in de gewone winkels kon dat gewoon en dat kostte niets extra (als je rekening houdt met het verschil in ponden want anders lijkt alles veel goedkoper).

Wel gewoon even wat handgeld pinnen voor kleine dingen is wel handig (en verdelen over de verschillende mensen die eventueel meegaan). Zoals de vorige schrijver schreef heb je een maximum en kost het wel wat om te pinnen uit de muur. Doe dat dus maar 1x als het kan en pin gewoon in winkels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden