ik wil via luxemburg stad naar zuidfrankrijk buiten de tolwegen om. Wie heeft er een route via beaune?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Antwoorden (4)

Het Franse mappy heeft een functie waarin je in de routezoeker de tolroutes kan uitsluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste navigatiesystemen kun je "tolwegen vermijden" instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit Luxemburg gaat de 368 kilometer lange route langs Thionville, Metz, Nancy, Langres, Dijon naar Beaune. Mij is niet duidelijk of u graag een toeristische route wilt rijden of dat u graag de kosten van de tolwegen wilt ontwijken. Daarom de volgende reactie (lees : antwoord). Op de perfecte website nl.franceguide.com heb ik naar de totale tolkosten over dit traject gekeken. Deze bedragen € 17,80. Dit betekent dat u 5 Eurocent per kilometer betaalt. Aan de andere kant : u koopt natuurlijk goedkoop benzine in Luxemburg voordat u Frankrijk binnenrijdt. Dus de totale tolkosten verdient u sowieso terug. Wanneer u de tolwegen mijden wilt, dient u over het platteland te rijden. En dit is in Frankrijk geen pretje. Het is tijdrovend en overal sukkelende tractoren, Lelijke Eendjes, dromende Franzosen, etc. U gaat zich echt zitten opvreten, vooral omdat u over een lang traject door de landerijen dient te rijden. En via de snel- en tolwegen kunt u snel in Beaune zijn. Dan heeft u ook nog iets aan deze eerste vakantiedag. Mocht u toch een B-route willen weten ... breidt U deze vraag dan met een korte zin uit ? Wordt vervolgd ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt tot Toul over de autobaan rijden, die is tot daar tol-vrij.... daarna kun je tot Lyon over de Route Nationale rijden ik heb dat bij mijn vorige baas diverse malen gedaan met mijn vrachtwagen, die is goed te rijden en redelijk rustig. ik zou zeggen koop een kaart van frankrijk en rijd er stapsgewijs naartoe, je hebt tijd, je hebt immers vakantie neem ik aan....