wat is er op historisch vlak te zien aan de costa brava?

wij gaan naar het santa susanna resort aan de costa del maresme (vlakbij costa brava). hebben een beetje hals over kop geboekt, maar willen graag weten of er ook iets boeiend te zien is in de buurt. liefst op historisch of cultureel vlak, wij zijn in feite geen strandtoeristen…

Toegevoegd na 37 minuten:
is daar niet ook ergens een buitenverblijf van dali of zoiets? Wij gaan trouwens met de bus, dus zijn aangewezen op het openbaar vervoer...
Natuurparktips e.d. zijn trouwens ook welkom. Is dat niet vlakbij de pyreneeën?

12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een van de meest indrukwekkende oudheidkundige trekpleisters aan de Costa Brava is Empuria brava. Verder zijn er veel onblijfselen van de Griekse oudheid. Je zou even op de onderstaande reisgids kunnen kijken voor een overzicht van meer bezienswaardigheden in Costa Brava.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als eerste zou ik GERONA met haar uitstekend bewaard gebleven historische binnenstad op mijn programma zetten. Nauwe steegjes en steile straatjes met trappen zijn de moeite meer dan waard. En niet te vergeten de Arabische baden, de Joodse wijk en de kathedraal.

Minder historisch maar kleurrijk zijn de schitterende botanische tuinen van BLANES.

In de omgeving PINELL zijn restanten van tombes uit de neolitische tijd (2500 voor Christus) te bezichtigen.

Even een stukje kunst meenemen ... het Salvador Dali museum in Cadaqués.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk Barcelona met de Sagrada Familia en het park van Guëll.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Girona en zeker Barcelona (Gaudi) zijn een dagtocht waard . In Figueres heb je het Dali Museum. ook een must. Het Huis museum va Dali in Port Lligat ken ik zelf niet. Iets verder weg maar zeker de moeite is MOntserrat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tips, maar naar Montserrat gaan met het OV lijkt me niet echt een aanrader.
Neem ook contact op met het verkeersbureau van Spanje.
en vraag wat folders. Zeg waar je precies naar gaat reizen en ze sturen je folders. Heb je gelijk leuk leesmateriaal voor onderweg. Binnen een dag of 2 heb je folders op je duurmat. Weet niet of dat op tijd is anders moet je langs gaan in Den Haag als je in de buurt woont

Toegevoegd na 9 minuten:
Oja kijk of er stukken te reizen met de trein (renfe) en kijk welke stukken met de bus te reizen zijn. Kijk via google maps en dan Routebeschrijving en typ in vanwaar je wil reizen en waar naar toe. Kies de afbeelding met BUS erop en je krijgt hoe je moet reizen met de bus of trein kunt reizen.

Vraag eventueel aan het spaans reisbureau of ze folder hebben hoe je kunt reizen met openbaar vervoer Fijne vakantie

De links staan onderaan die je vast kunt gebruiken.