mag je met een linkshandige auto op een voor rechter gemaakte rijbaan rijden? en natuurlijk visa versa

bijv. met een Nederlandse auto in Engeland gaan rijden of visa versa

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja hoor dit mag gewoon, alleen wanneer je de auto zelf gaat importeren moet deze een nederlands typegoedkeuring krijgen. Hiervoor moet je dus je koplampen kunnen verstellen zodat deze wel de goede kant op schijnen. En dus zodoende niet verblinden. Ik raad het alleen niet aan een rechts gestuurde auto te kopen, omdat dit vrij lastig bochten doorkijken is en met inhalen heb je ook minder zicht. Wel zeggen veel mensen die zo'n auto rijden dat dit snel wend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat mag. Het maakt niks uit aan welke kant het stuur zit zolang de auto maar aan de wet voldoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gedacht van al die Engelse auto's die in Europa op vakantie gaan. Natuurlijk mag dat.
Wij gaan toch ook met onze auto's naar Engeland. We laden ze op de Eurostar en tuffen in Engeland rustig verder op de voor ons verkeerde weghelft.
12 jaar geleden
Zolang je aan de goeie kant van de weg rijd, mag het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag geen enkel probleem.
Eigenlijk moet er nog wel iets gebeuren met de verlichting. Dit kan simpelweg door afplakken Lampen kijken namelijk in een andere richting.
Als je dit niet doet wordt het over het algemeen wel gedoogd en is er dus geen enkel probleem.

Voor het importeren zijn er meerdere dingen die aangepast moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zoals eerder verteld mag je met een linkse auto ook rechts rijden. Je moet alleen opletten met de verlichting in een auto waar het stuur links zit schijnt de verlichting naar rechts om de lijnen goed te kunnen zien, en visa versa. Om dit te voorkomen moet je dus de linker bovenhoek van je lichten afplakken. Als je niet weet hoe dit moet dan kan je het bij een garage vragen of bij een benzinestation.