Wat voor gevolgen heeft het voor Mexico dat de naam "Mexicaanse griep" wordt gebruikt?

Is dat slecht voor het imago van Mexico?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In het begin wel, omdat mensen Mexico gingen mijden, maar omdat het nu over de hele wereld is valt het wel mee.

Nee hoor, want de Spaanse griep is ook niet slecht voor de naam van Spanje. En de varkensgriep niet voor de naam van varkens.

Het is in mijn optiek een publicatie stunt... Zij waren het eerst om het te introduceren die griep... Griep Griep Hoera....

Ik denk echt wel dat het psychologisch in het nadeel werkt voor mensen die de overweging maken om naar Mexico te gaan! Niet iedereen is zo slim als de gemiddelde GVer.

Ik denk dat het bewust of onbewust wel een negatief effect heeft op het imago van Mexico. Het is al heel simpel zo dat als je nu iets over Mexico hoort je meteen de link legt naar Mexicaanse griep. Zo werken de hersenen nu eenmaal. Verder zal het net als reclames werken. Een reclame voor een merk cola bijvoorbeeld, is er niet alleen op gericht dat je bewust naar de winkel gaat om dat merk cola te kopen, maar is er ook op gericht dat als je in de winkel dat merk cola ziet liggen je een positief gevoel/idee krijgt van "hé, dat ken ik". Zo zal steeds weer het negatieve Mexicaanse griep waarschijnlijk ook zorgen dat je als je Mexico of Mexicaans hoort, je een negatief gevoel van herkenning krijgt.

Het aantal bezoekers op Mexico vakantie sites is vanaf mei met ruim de helft afgenomen. Dit zegt voldoende over wat de naam Mexiccaanse Griep voor het imago van Mexico gedaan heeft.

Ja ik denk wel dat Mexico er enigszins negatief mee geassocieerd word, daarom wordt het griepvirus nu ook wel Nieuwe Influenza A (H1N1) genoemd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100