Wat voor gevolgen heeft het voor Mexico dat de naam "Mexicaanse griep" wordt gebruikt?

Is dat slecht voor het imago van Mexico?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

In het begin wel, omdat mensen Mexico gingen mijden, maar omdat het nu over de hele wereld is valt het wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, want de Spaanse griep is ook niet slecht voor de naam van Spanje. En de varkensgriep niet voor de naam van varkens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin was de Spaanse griep wel slecht voor het imago van Spanje, en als gevolg van de 'varkensgriep'(hetzelfde als de mexicaanse griep maar goed) zijn o.a. in Egypte alle varkens vermoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij waren ze in Egypte toch al niet dol op varkens
Het is in mijn optiek een publicatie stunt... Zij waren het eerst om het te introduceren die griep...

Griep Griep Hoera....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
publicatie stunt? Ze hebben er niet voor gekozen, ze hebben het zelfs in het begin stil gehouden ivm met imago schade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja in het begin wel, maar daarna niet meer...
Ik denk echt wel dat het psychologisch in het nadeel werkt voor mensen die de overweging maken om naar Mexico te gaan! Niet iedereen is zo slim als de gemiddelde GVer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het bewust of onbewust wel een negatief effect heeft op het imago van Mexico.
Het is al heel simpel zo dat als je nu iets over Mexico hoort je meteen de link legt naar Mexicaanse griep. Zo werken de hersenen nu eenmaal.
Verder zal het net als reclames werken. Een reclame voor een merk cola bijvoorbeeld, is er niet alleen op gericht dat je bewust naar de winkel gaat om dat merk cola te kopen, maar is er ook op gericht dat als je in de winkel dat merk cola ziet liggen je een positief gevoel/idee krijgt van "hé, dat ken ik".
Zo zal steeds weer het negatieve Mexicaanse griep waarschijnlijk ook zorgen dat je als je Mexico of Mexicaans hoort, je een negatief gevoel van herkenning krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aantal bezoekers op Mexico vakantie sites is vanaf mei met ruim de helft afgenomen. Dit zegt voldoende over wat de naam Mexiccaanse Griep voor het imago van Mexico gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik denk wel dat Mexico er enigszins negatief mee geassocieerd word, daarom wordt het griepvirus nu ook wel Nieuwe Influenza A (H1N1) genoemd.