Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Edinborough hetzelfde als Edinburgh?

Het is een studentenstad. Maar bij het boeken van een vakantie of iets dergelijks is het handig als we weten of deze ook echt hetzelfde zijn. Het ligt in Engeland of Schotland.. Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer zeker. Alvast bedankt voor het antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
12.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Edinburgh is de hoofdstad van Schotland, en inderdaad een studentenstad. Echter ze spreken het niet uit zoals wij burg zeggen, maar het klinkt meer als burro. Voor zover ik weet bestaat er geen plaats met de titel Edinborough, dus daar kan je je niet mee vergissen als je een vakantie boekt!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah, ik zie dat er in Edina in de Amerikaanse staat Minnesota een park ligt wat Edinborough Park heet.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Edinborough lijkt een alternatieve spelling te zijn van Edinburgh.

http://en.wikipedia.org/wiki/Edinborough

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zou graag de min uitgelegd zien, ik zeg niet dat ik juist ben maar zou graag willen weten waar ik de fout in ga.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edinburrough is gewoon Engels voor Edinburg, net als Den Bosch dezelfde stad is al 's Hertogenbosch en Den Haag voor 's Gravenhage.

de uitspraak is Ednburrah... Schots heft zijn eigen typische tongval maar dat is een heel ander onderwerp.

Er is een jaarlijks muziekfestival dat wordt afgesloten met groot vuurwerk bij Castle of Edinburrough,

Fijne vakantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding