Is cyprus vergelijkbaar met griekenland om op vakantie gaat? qua eten, natuur en stranden bijvoorbeeld?

op vakantie naar cyprus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (3)

Cyprus is sowieso een aanrader, maar om op je vraag in te gaan; Griekenland is erg veelzijdig, m.a.w. Kreta is weer heel wat anders dan Koss of Rhodos. Het eten is zoals op alle andere toeristische plekken gevarieerd. De natuur is er heel mooi (bergen/heuvels/bossen) en ook de stranden zijn er prima! De infrastructuur lag enkele jaren geleden wel achter op griekenland, maar dat had ook wel zijn charmes. Grote plus van Cyprus vind ik de combinatie prijs/klimaat/gastvrijheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cyprus is moderner en welvarender dan Griekenland.
De temperatuur ligt hoger dan in Griekenland, omdat je al bijna in het middenoosten bent. De mensen zijn ook al ietwat donkerder van huidskleur. De auto's rijden links. De zee is zouter, zodat je blijft drijven en niet zo goed kan zwemmen, omdat je billen en voeten steeds boven water uitkomen. De standen zijn vaak wat rotsachtig, zodat je met schoenen het water in moet gaan. Het Cypriotische eten vind ik zelf niet zo geweldig (midden in de zomer spruiten met gekookte aardappelen ...)
Het meest bijzondere aan Cyprus vind ik de ruige natuur.
Ik ben meerdere malen in het Griekssprekende gedeelte geweest. Over het Turkse deel kan ik niets zeggen.
12 jaar geleden
cyprus is vergelijkbaar met griekenland omdat
het in dezelfde zee licht, en je weet. de zee
maakt veel invloed op het klimaat,
dus qua natuur en stranden wel, maar ik
weet niet of dat ook met eten is.