Zijn er gevaarlijke wijken in Tel Aviv waar je als toerist beter niet kan komen?

Volgende maand vertrek ik voor 3 maanden naar Israël. Mijn vliegtuig landt daar om 00:10, midden in de nacht dus. Het is aan mijzelf om een slaapplek te vinden in Tel Aviv.. Aan een stuk lopen met al mijn bagage ontkom ik niet dus vandaar mijn vraag.. Welke plekken/wijken kan ik beter vermijden? Ik ben een westers uitziende jongen van 20 jaar..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Allereerst gefeliciteerd! Ik wens je een super verblijf in Ha Aretz.
Het is een heel verstandige set om vanuit hier je eerste overnachting te boeken. Maakt niet uit naar welk land je gaat maar als het voor het eerst is, en je midden in de nacht aankomt is het erg verstandig om een betrouwbaar adres te hebben. Tel Aviv is niet anders dan andere grote steden, er zijn leuke en vervelende mensen, het is niet zo zeer waar je heen gaat maar meer hoe jij je gedraagt en beneemt. Hoe meer je in het lokale straatbeeld past, hoe minder erger zul je aantrekken. Midden in de nacht met een koffer rond zeulen en vragend om je heen kijken is niet echt onopvallend.
Verder zijn er niet echt buurten waar je niet wilt/kunt komen. Er zijn sommige straatjes die wat meer vage types aantrekken maar over het algemeen is het een heerlijke veilige stad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reserveer een hotel overnachting van uit hier. Zorg dat je het adres, liefst met een [kleine] plattegrond bij je hebt. Neem een taxi vanaf Ben Gurion [of neem de super goedkope trein van af het vliegveld naar de stad en pak daar een taxi]. Het zal een uur of 2 zijn als je aankomt, dan wil je niet nog zoeken naar een slaapplaats.
De volgende dag begint je avontuur, dan ga je lekker wandelen langs het strand, koffie drinken in het centrum of de markt bekijken in Jaffo. Je zult er snel veel mensen kunnen leren kennen, iedereen spreekt Engels. Wie weet waar je terecht komt en wie je ontmoet!
Maar midden in de nacht een hotel / hostel zoeken raad ik je, nogmaals, af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is er inderdaad anders en precies door de aanslag gevoeligheid is het er zo veilig. Er wordt veel gecontroleerd, mensen letten op, gewapende bewakers controleren de entree van warenhuizen en grotere horeca gelegenheden. IEDEREEN in Israel is een familielid kwijt dan wel verminkt door een aanslag of door de oorlog. Mensen letten op.
Niet echt een omgeving waar je als straat rovertje een glansrijke carriere wacht.
En nogmaals: om 01:00 als 20 jarige jongen met weinig reis ervaring in een vreemde stad is het NIET handig om met je plunjebaal rond te dolen op zoek naar een slaapgelegenheid. Maakt niet uit welk land, maakt niet uit welke buurt. Je bent kwetsbaar, onbekend en je hebt geld [dan wel creditcards] op zak, moet ik het uittekenen?