Wat kost een retourtje naar Parijs (Nord waarschijnlijk)? Op site wordt ik niet veel wijzer. We willen er met zn 2en heen. Iemand ervaring?

We reizen tot de grens gratis ivm studenten OV.

Weet je misschien ook de kosten van de metro daar?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (5)

Kijk eens op http://www.nshispeed.nl/
Hier kan je kaartjes krijgen voor de Thalys. Je moet wel speciale toeslag betalen om met deze trein te rijzen, dus ik denk dat je niet met het OV kan rijzen, Je kan misschien wel eerst naar het dichtstbijzijnde station van de thalys bij de grens en dan daar opstappen en verder rijzen
12 jaar geleden
heel duur in ieder geval. met thalys treinkaartje is het va. 35 euro. Maar als je nou in Vaals of bij een ander punt een kaartje van aldaar naar Parijs koopt is het misschien goedkoper. Maar scheelt niet veel. Vanaf Station HS Den Haag kost het 35 euro. Met de OV is het misschien duurder.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is 45 ipv de laatste 35.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een carnet de métro kost 12,50 (10 kaartjes) maar je kunt ook een carnet orange kopen, als je een week in Parijs blijft.
http://parijs.nl/parijs/informatie/vervoer/kaartjes Op deze site staat meer info, maar het tarief is gestegen in de tussentijd

Hier de aangepaste prijzen:
http://europeforvisitors.com/paris/articles/paris-metro-tickets.htm

De kosten van de treinreis zijn lastiger aan te geven.
In welke grensplaats stap je uit met je OV?
Is het goedkoper als je met de TGV reist en opstapt in Luik of Antwerpen?

Daarover kun je info opvragen op de site van NS en TGV en dan berekenen wat het voordeligst is.
Bon voyage!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de Thalys gaat moet je ver vooruit boeken, dat is veel goedkoper. De prijzen waarmee wordt geadverteerd zijn meestal voor een specifieke periode.
Wat het precies kost hangt dus voornamelijk af op welke datum en tijd je wilt vertrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij Thlys boeken 3 maanden voor vertrek
kennis doet dit vaak; gaat voor €75 retour - wel bij 3 mndn eerder dus