waarom moet ik toeristenbelasting betalen als ik mijn eigen gemeente in een hotel zit, of 50 km verderop ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9.1K

Antwoorden (3)

omdat je, als je in een hotel zit, per definitie 'toerist' bent.
als het je eigen gemeente is, zou je nog kunnen proberen de belasting terug te vragen, maar veel kans geef ik je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toeristenbelasting hoef je niet te betalen als je in je eigen gemeente verblijft. Wij staan wel eens op een camping in onze eigen gemeente en betalen dan geen toeristenbelasting.

Toeristenbelasting is ingesteld omdat met name de kuststeden en waddeneilanden te kampen hadden met veel mensen in het zomerseizoen waarvoor voorzieningen nodig waren zoals wegen en riool. Om deze lasten niet bij de inwoners op te laten komen is de toeristenbelasting ingesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je betaalt geen toeristenbelasting als bij het inchecken als woonadres en plaats invult.dus nooit in eigen gemeente ookals is die 50km verder op. dit is een algemene regel. als je toch moet betalen doet de hotelier of campingbaas iets fout, want die hoeft zelf niet af te dragen. opletten dus..