Daar is geen verschil tussen, behalve de taal waaruit de term afkomstig is. Aborigines is het Franse woord en Aboriginals het Engelse woord voor de oorspronkelijke bewoners van dat gebied!
Amadea
12 jaar geleden
Van oorsprong is Aboriginal het enkelvoud van Aborigines, maar nu is zowel Aboriginals als Aborigines een correcte meervoudsvorm. Ze betekenen uiteraard hetzelfde.

In Australië gebruiken ze ook de afkorting 'Abo', populair taalgebruik.