Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om met de auto vanuit NL naar Amerika te rijden?

Toegevoegd na 4 minuten:
Via Rusland bijvoorbeeld, en dan met een pond/boot de oceaan oversteken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
12.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zou mogelijk kunnen zijn, ook al ligt er een zee tussen. Dat zal dan echter niet een gewone auto zijn, lijkt me. Wel is er een Nederlander die op de fiets naar Amerika is gefietst. Dit kan via de Beringstraat en uitsluitend als deze bevroren is. Of het ijs dan overal dik genoeg is om het gewicht van een auto te dragen, weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de atlas er even bij pakt zie je dat dat niet mogelijk is, of je moet een voertuig hebben dat over water rijdt
(Lees meer...)
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
ja dat kan ik niet helpen, heb ik daarom die - verdiend?;(
Nee, daar zit een oceaan tussen. In oostelijke richting kan je niet verder rijden tussen Rusland en Alaska
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker kan dat, en daar hoef je NL ook niet voor uit: http://g.co/maps/5r29n. Ik ben er zelf wel eens geweest, ook met de auto.

Bedoel je de Verenigde Staten van Amerika, oftewel de USA: Nee, dat kan niet. Er gaat geen pont of veerboot de oceaan over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is Amerika met een k. Zie de link die ik gaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker.
Amerika, met een K.
Goed gevonden en ook leuk: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zou ook hier kunnen starten:
http://maps.google.nl/maps?q=Nederland,+Colorado,+U.S.A.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ja, dat is hem maar dan omgekeerd. Alleen was de vraag: van NL naar Amerika rijden.... ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding