Is wildkamperen in Alaska (of andere koudere landen) toegestaan?

Ik wil over een paar jaar gaan wildkamperen en ik weet niet waar het wel mag (alleen in koude gebieden, zie vraag)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flikkerop

Antwoorden (4)

In Noorwegen mag het in ieder geval, en daar kan het aardig koud worden, afhankelijk van de tijd van het jaar. En het is er héél mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wild kamperen in Alaska is toegestaan, pas wel een beetje op waar je dat doet, het wemelt er namelijk ook van de beren en wolven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wolven, dat maakt mij niks uit, ik ben gespecialiseerd in wolvengedrag, maar beren, daar weet ik niks over...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, ja wolven zijn ook mijn lievelingsdieren dus wil ik wel eentje in het echt zien.
Ja, in Alaska is wildkamperen toegestaan.

Er zijn echter wel wat regels: als je een auto bij je hebt, berg dan in ieder geval alle etenswaren op in de auto. Dit geldt ook voor tandpasta!
Waarom: Beren worden aangetrokken door dit soort geuren en om nu 's nachts wakker te worden van zo'n extra stuk bont op je matras...

Lees in ieder geval even deze site door voor meer tips voor beren:
http://www.tips-for-backwoods-alaska-vacations.com/alaska-bears.html

En ja, je kunt ze tegenkomen.
Op onze laatste kampeerdag, nota bene in de buitenwijken van Anchorage sjouwde er een zwarte beer op amper 100 meter langs onze tent, toch wel even schrikken.

Sowieso is deze site wel een handige plek om je vakantie te plannen:
http://www.tips-for-backwoods-alaska-vacations.com/

Hele fijne vakantie gewenst. Alaska is een fantastische staat.
Oh en nog een tip: Koop geen muggenspul in Nederland, de muggen lachen zich een breuk en vreten je vervolgens op, koop ter plekke in de eerste drugstore die je tegenkomt wat lokaal spul. Werkt stukken beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi ja dat is toegestaan, ik heb het zelf een jaar of 4 geleden gedaan echt moeite waard ga wel met een gids. Die weet de goede plaatsjes en die weet waar wel en geen gevaarlijke dieren zitten.
Neem ook een goede zaklamp mee, die was ik vergeten, heb later deze gekocht!