hoe lang heeft je bagage nodig om van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
12 jaar geleden
Voor iemand met fantasie geeft het zich letterlijk voorstellen van wat er gevraagd wordt komische taferelen....

Antwoorden (3)

Twintig tot vijenveertig minuten. Hangt natuurlijk óók af van de uitrusiting van het vliegveld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grote vliegtuigen hebben de koffers in grote containers, waarbij de koffercontainers met transitbagage als laatste geladen worden. Die gaan er dus het eerste uit, en dan naar het stationsgebouw, om overgeladen te worden naar evt. de container, of het bagagekarretje van de doorverbindingsmachine.
Dat gaat dus redelijk snel.

Op kleine vliegtuigen wordt bagage via een lopende band van een karretje in/uit het vliegtuig geladen : dit is allemaal mensenwerk, en duurt dus iets langer. Zéker, als ook de doorverbindingsmachine via een lopende band verladen wordt.

De grootte van een vliegveld heeft er natuurlijk ook heel erg mee te maken : als de bagage over 5 km vervoerd moet worden, duurt het héél wat langer, dan dat het vliegtuig vlak bij het stationsgebouw geparkeerd staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uw bagage zal een label dragen van uw eindbestemming.
Het luchthavenpersoneel zal zorgen dat uw bagage op het juiste vliegtuig zit. Ook bij overstappen. Uit ondervinding weten wij dat al die mensen hun best doen om alles correct te laten verlopen. Natuurlijk kan er heel af en toe iets mis gaan, maar dan zijn er op uw eindbestemming mensen die dergelijke dingen MOETEN oplossen.