Mijn ouders gaan in februari naar duitsland voor 3 dagen maar moeten zei nu winterbanden aanschaffen voor deze 3 dagen ?

Mijn ouders gaan in februari 3 dagen naar duitsland maar moeten zei nu verplicht winterbanden eronder gooien voor deze 3 dagen gr ryan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

ze hebben er in Duitsland geloof ik nogal redelijk poep aan hebben voor hoe lang je er bent, als je hun wegen maar veilig houdt dus ik denk dat ze er wel degelijk aan moeten geloven......dure drie dagen zo hoor.....
al heb je er hier in NL natuurlijk ook profijt van, hoe eerder je ze laat zetten, hoe langer je profijt.

tip: misschien zijn al season banden ook goed, dan hoef je ze daarna niet terug te laten wisselen

Toegevoegd na 58 seconden:
of je kunt ze huren of zo'n bandenverzekering afsluiten, dan heb je fikse korting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, is wettelijk verplicht in Duitsland. Zie link. Je kunt ook winterbanden huren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. In de winter zijn winterbanden verplicht. Krijg je een ongeluk en heb je geen winterbanden krijg je een boete en mag je alle schade zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij moeten in duitsland wettelijk alleen winterbanden onder de auto hebben als het winters weer is. Dus ze kunnen afwachten wat het weer doet.

Overigens: In de winter is het zowieso verstandig om winterbanden te hebben. Is een stuk veiligen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze ook prima huren bij je bandenspecialist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad zo dat je in duitsland pas verplicht bent winterbanden te hebben onder winterse omstandigheden. Dus bijv. sneeuw of ijzel. Als ik je ouders was zou ik even afwachten wat het weer doet. Zijn de temperaturen zoals nu, dan hoef je echt geen winterbanden daar te hebben.