Is het verstandig om een auto te huren in Orlando Florida?

Ik vertrek over twee weken naar Florida en wil daar graag een auto huren. Nu wordt dit door veel mensen uit mijn omgeving afgeraden omdat dit gevaarlijk zou zijn. Oplichting, diefstal e.d. Zouden hoge risico's moeten vormen. Mijn vraag is of dat werkelijk zo gevaarlijk/onverstandig is? Is er misschien iemand met ervaring o.i.d.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (6)

Als je via je reisbureau een auto huurt dan is het wel veilig hoor. Heb het zelf ook een paar keer gedaan. Wat wel een probleem kan zijn is de veiligheid op het moment als je aan het rijden bent. Je bent niet bekend daar dus je kunt makkelijk in een bepaalde buurt rijden waar carjacking normaal is. Daarom is het beste als je een gids hebt die je de onveilige buurten aanwijst. Als het mij lukt, lukt het jou ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huur die auto alvast via de ANWB of een goed reisbureau in Nederland bij een gerenommeerd autoverhuurbedrijf (b.v. Avis of Herz). Dan staat de auto in Orlando op de luchthaven voor je klaar. Daarna loop je niet meer risico dan een in een auto rijdende Amerikaan. Verschillende keren gedaan. Gaat prima !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang er op de auto geen grote 'rent' stickers zitten kan niemand zien dat je in een huurauto rijdt. Haal wel tijdelijk de vaak grote reclame sleutelhanger van de sleutelbos af.
:-)
Ik heb vaak bij Alamo gehuurd, nooit problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gerust huren, de standaard bedrijven Alamo en Budget zijn vaak het goedkoopst. In Orlando zitten ze op het vliegveld. Huren kun je via reisbureau of internet al vanuit Nederland goed regelen.
Een huurauto is daar volsterkt normaak, ik zou niet weten hoe je anders door Florida kan reizen. Rijden in de USA is makkelijk, de wegen zijn ruim en het verkeer is rustig.
Alleen in de grote steden als Miami zijn er buitenwijken waar je je beter niet kunt laten zien. Die herken je wel en de toeristische plaatsen zijn allemaal veilig.
De huurauto's zijn trouwens niet als huurauto herkenbaar (geen stickers of speciaal nummerbord o.id.).

Tip: je huurt vanaf hier al standaard met CDW (all-risk verzekering). Bij de verhuurmaatschappij proberen je ze van alles aan te smeren, extra verzekering, en zeker ook Road Assistance. Dat is afzetterij en je hebt dat helemaal niet nodig.
Wat je nodig hebt is CDW, een tank benzine, desgewenst een navigatiesysteem en als je met meer chauffeurs wilt rijden moet je ook extra betalen. Dat moet je wel doen, verzekering is in de USA niet per auto maar per berijder.

Voor huren heb je beslist een creditcard nodig, maar die heb je in de USA toch altijd nodig. En daarvan moet je de pincode weten (ervaring...)

Een goede Nederlandse site voor informatie is www.floridaforum.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar jaar geleden stonden de kranten vol over "carjacks" in Florida van toeristen. Toeristen zijn makkelijke slachtoffers. Ze spreken de taal niet perfect, weten niet snel een sheriff te bellen. Ook lopen overvallers bij toeristen niet het risico dat ze een pistool bij zich hebben.
Aan het nummerbord konden overvallers zien dat een auto een huurauto was.
Ik heb wel begrepen dat ze iets aan dat nummerbordenverhaal zouden doen, maar ik heb niet meer gevolgd of dat ook gebeurd is.
Als je toch een auto huurt, doe het dan (wel iets duurder) bij een NL organisatie, want dan kan je bij onenigheid een thuiswedstrijd spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over gevaar weet ik niets te melden, wel over de verzekeringen die je nodig hebt. Want als er wat gebeurt moet dat wel goed geregeld zijn, anders kun je jarenlang claims aan je broek hebben. In het onderstaande artikel word dat goed uitgelegd en ook de termen staan vermeld.