Op vakantie naar ijsland in de winter?

Ik wil graag op vakantie naar ijsland, is de winter (januari) hier geschikt voor? Of kan ik beter voor de zomer kiezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik heb zelf eens een 5-daagse tussenstop gemaakt op IJsland (onderweg naar de VS). Dat was in de winter, en het was verassend warm.

Voor de vegetatie zal het weinig uitmaken of je in de zomer of in de winter gaat. Bomen groter dan 3 meter heb er niet gezien.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt gaan doen, maar klimatologisch maakt het weinig verschil wanneer je gaat.

Vergeet niet te gaan zwemmen in een door geiser verwarmd warm water, als je eruit komt, stink je wel als een lucifer, maar het water is verukkeluk.

http://www.wereldpagina.nl/index.php/Ijsland

Toegevoegd na 3 minuten:
zwemmen in zwembad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zeker! De dagen zijn kort maar IJsland is op z'n mooist, en ach die kou dát hoort erbij. De meeste (hoofd)wegen zijn door gebruikmaking van gletsjerwarmte prima begaanbaar. Doen.....!