Is fleece geschikt voor een warmwaterkruik?

Ik heb een mooie metalen warmwaterkruik gekocht voor de periode dat ik in koude streken ga bivakkeren. Nu dacht ik, dat als ik die voor mijn bed en voeten zou willen gebruiken, een zacht hoesje welkom zou zijn. Is fleece dan geschikt? Of werkt dit juist isolerend, en heeft het het tegenovergestelde effect (namelijk de warmte binnen houden, alsof je koffie warm zou willen houden)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

De warmte zal door de fleece heus wel naar buiten te voelen zijn. Dus voel jij een lekker zachte warme kruik.
Door het iets isolerende vermogen van datzelfde fleece
zal de warmte langer in de kruik worden vastgehouden
en kan je dus langer genieten van je lekker zachte warme kruik.

Toegevoegd na 7 minuten:
The proof of the pudding is in the eating.
M.a.w.
Test het zelf even uit, voordat je op reis gaat,
dan weet je het effect.
Rol de kruik in een laagje fleece (in in een hele deken) en kijk wat het doet.
Doe dat ook met een handdoek, badstof is veel koeler en kijk wat dat doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee om het ook met een handdoek te proberen. Ik had het al met fleece geprobeerd, maar dat leek (aanvankelijk) weinig warmte af te geven. Vandaar mijn vraag. Ik ga vanavond eens de proef op de som nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels heb ik beide geprobeerd, en met de fleece omslag is het in het begin iets minder heet (in een handdoek vond ik het nogal heet - bijna te heet), en het blijft langer warm, zodat ik 's morgens nog steeds een lauwwarm kruikje in bed heb. Ik denk dat mijn vrees dat het helemaal zou isoleren ongegrond was, en dat de fleece uiteindelijk het beste werkt. En het is natuurlijk heerlijk zacht aan je voeten.

Andere antwoorden (3)

Eigenlijk allebei. In het begin zal de kruik wat kouder zijn, maar zal de warmte wel wat langer vast houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een fleecedoek geschikt is weet ik niet, dat zal je zelf uit moeten proberen.

De noodzaak van een doek om de kruik is niet zo zeer dat de fles langer warm blijft maar dat men er zich niet aan brand.

Ik kom nog uit de tijd dat dit soort kruiken dagelijks gebruikt werden, vaak werd de kruik enkel in een badhanddoek gewikkeld en was hij 's morgens nog warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of fleece geschikt is. Maar anders moet je even op de baby-afdeling van de HEMA kijken, daar liggen speciale hoezen voor metalen kruiken. Of bij Prénatal.