Hoe is het economisch gezien mogelijk om extreem goedkoop te vliegen?

Je ziet wel eens van die vluchten voor 10 of 20 euro. Bijvoorbeeld naar Londen, Madrid, Berlijn etc. Maar hoe is het vanuit een winst oogpunt mogelijk voor de carrier om deze prijzen te bieden.
Dit kan toch niet opwegen tegen de kosten van het personeel, de brandstof, de afschrijving van het vliegveld, het gebruik van de landings/vertrek banen, de huur van de terminal etc..


(Hieraan dacht ik toen ik de vraag van Gns las, deze was gericht op waar je dat zou kunnen doen).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

denk dat bijgaande grafiek een deel van het verhaal duidelijk maakt

Bronnen:
http://www.usablemarkets.com/wp-content/up...

Die extreem lage prijs geldt maar voor een beperkt aantal stoelen in het vliegtuig. Er zijn dus ook mensen in hetzelfde vliegtuig die veel meer hebben moeten betalen voor hun stoel. De totale opbrengst van alle stoelen is wel genoeg. Ook moet je vaak nog extra betalen om een koffer mee te mogen nemen, of 20 euro extra betalen om met een creditcard te kunnen betalen.

Die hele extreem goedkope tickets gelden vooral voor reizen om hele rare tijden. Midden in de nacht ofzo. Dan weten ze dat het vliegtuig niet vol zit en dan kan er wel een goedkoop kaartje af. Beter dan een lege stoel. Bovendien gaat het vaak om vluchten enkele reis. Dan weet men dat er een (veel duurder) retourticket gekocht moet worden.

bij die hele goedkope vluchten zoals bij ryanair ofzo, worden alle andere dingen die normaal inbegrepen zitten apart erbij gerekend, dus bagage enzo, meestal zijn er in die vliegtuigen ook geen wc's op kleine afstande.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100