Een product. Een dienst is als iemand iets voor je doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reis of vakantie is een product.

Een dienst (iemand doet iets voor je) zou bijvoorbeeld het regelen van een reis dóór een reisbureau kunnen zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
En inderdaad is een hostess op locatie ook een dienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De discussie over product en dienst :-). Er is volgens mij geen verschil. Je levert een dienst wat ook een product is. In mijn beleving kan het dus allebei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide.

Als je een reis/vakantie boekt bij een reisbureau die alleen de boeking verzorgt is het een product.

Boek je de reis/vakantie bij een touroperator is het een dienst, hij doet namelijk iets voor jou tegen betaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is altijd een product waarbij de dienst een onderdeel van het product is.
zonder de dienst is je product namelijk waardeloos.
stel je voor een vlucht zonder piloten, stewardessen.