Wat is de beste plek in Oostenrijk om met kinderen te gaan skiën, nou ja sleeen zal het wel worden?

En dan op zo kort mogelijke afstand van Nederland. Ik zoek iets met de piste naast het hotel, goed eten, een barretje in de buurt of in het hotel, wat winkeltjes. Het liefste zou ik de auto de hele week niet meer nodig hebben. Redelijk sneeuwzeker maar hoeft geen superskigebied te zijn. Meer een week in de sneeuw dan een week op ski's.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (9)

Ik ben erg gecharmeerd (en ga er ook voor de 3e keer heen) van het Montafon gebied. Net over de grens van Duitsland, niet idioot duur, rustige pistes en toch alles keurig verzorgd.

Er is echt wel een barretje, maar verwacht geen top apres ski tot s morgens vroeg. Daarvoor moet je naar Saalbach, Solden of Zell am See. Maar het lijkt me dat je dat met kinderen niet zoekt.

Of het de beste plek is weet ik niet, het is in ieder geval een erg goeie.

Veel plezier!
paulus811
14 jaar geleden
Itter is leuk met kleintjes en aangesloten op een groot ski-gebied,Söll.Voldoet verder volledig aan je omschrijving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik afgelopen winter een paar dagen in Fieberbrunn geweest (net over de grens met Duitsland, in de buurt van Kufstein, dus een van de kortere afstanden vanaf Nederland.
Zelf had ik nog nooit geskied en toch heb ik daar leuk geskied. Er is een hoge helling waar je met de lift heen kunt en naar beneden kunt skieen, maar dat zou ik met de kinderen niet doen. Beneden is echter ook een helling, die beter te doen is, met ski's maar ook met de slee! (hebben we zelf ook geprobeerd, omdat we eerst niet wilden gaan skieen, supergaaf, net niet te hard maar wel leuk genoeg).
Een leuk en gezellig gebied met onderaan de piste een cafe met terras, lekker om even uit te rusten.

Hopelijk heb je er aan, veel plezier alvast in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou naar Tsjechie gaan, zeer geschikt voor kinderen.
Veel meer sneeuwzeker, alle kinderpistes zijn er op het zuiden, dus meer zon , in Oosterrijk meestal op het noorden, vaak erg koud.
En heel belangrijk, voor meer dan de halve prijs dan in Oostenrijk!!!
En sneeuw is sneeuw, maar de pistes zijn minder hoog.

Toegevoegd na 41 seconden:
Zelfde afstand dan naar Oostenrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik een aantal keren naar Kleinwalsertal geweest ,+- 800 km. Daar zijn vele mogelijkheden, voor zowel skiën maar ook langlaufen en ook prachtige panorama-wandel-routes......!

Zie ook: http://www.kleinwalsertal.com/

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook heel gezellige apres-ski gelegenheden, wat er ook helemaal bij hoort, super gezellig;-)!

Toegevoegd na 3 minuten:
o ja, er zijn ook kinder-ski-lessen, dus voor ieder wat wils!
14 jaar geleden
Wij gaan komende winter voor de 5e keer naar Koenigsleiten. Erg rustig. Klein dorpje helemaal te voet te doen. Onze kinderen zijn begonnen op hun 3e en 5e met skiën. Klasjes zijn in het nederlands. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet het goedkoopste gebied is, maar wel erg uitgestrekt skigebied voor de beginnende skieërs. Vanaf Utrecht ca 950km.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou u aanraden om naar Tsjechië,Zuid bohemen, te gaan,zeker als er geen vergevorderde skieers bij zijn.. Dichterbij dan Oostenrijk (nog geen 900 km) en stukken goedkoper..

Toegevoegd na 7 uur:
Apré ski is wat minder,niet zoals in oostenrijk,dat is wel zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe is daar de apres-ski?
Zie dat Tsjechië al aangeraden wordt door anderen.
In Oostenrijk is Filzmoos leuk voor gezinnen met kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleinwalstertal, Tannheimertal, allebei net over de grens.
Ik ben in allebei de gebieden met kleine kinderen geweest en kan ze beiden aanraden. Kleinwaltertal is wel wat duurder dan het Tannheimertal.