1. In Frankrijk studeren
2. Communiceren met franssprekende mensen
3. Kijken naar Franse films
4. Volgen van Franse lessen
5. Luisteren naar Frans muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe om mezelf voor te bereiden op mijn examen Duits: naar Duitse radio luisteren. Maar ik heb natuurlijk al 3 jaar Duits op school..
Je zou zoiets kunnen proberen, als je het de hele dag hoort pik je het vanzelf op. Of aan een dun Frans boekje beginnen, in het begin is het nog veel opzoeken in het woordenboek, maar na een tijdje lees je zonder al te veel moeite. Dit werkt natuurlijk alleen als je al een beetje Frans kunt.
Anders is een taalcursus misschien een idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals met alles: oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Natuurlijk leer je een taal het snelste als je die taal dagelijks hoort en moet spreken, dus wanneer ik in het land zelf (dit geval Frankrijk of Wallonië) gaat wonen. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en dan is dus de oplossing:
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst een goeie basis leggen d.m.v. grammaticale oefeningen. En daarna oefenen met (begrijpend)lezen en praten. Ik praatte destijds veel in mezelf in het Frans om me voor mijn Franse mondeling voor te bereiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lezen. Lezen. En nog eens lezen. Het liefst ook af en toe hardop. Lees kinderboeken als Le Petit Nicolas, tijdschriften, krantenartikelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Frankrijk op vakantie gaan, vakantiekamp, gaan werken in een Franstalig gebied. Je kan natuurlijk ook beide combineren : gaan werken in Franstalig vakantieoord !
Een aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel oefenen uiteraard! en franse televisie programma's kijken. en daarna voor jezelf vertalen waar ging nou over?