Hoeveel en welke talen moet je redelijk kunnen spreken om een wereldreis te kunnen maken?

Ik snap dat het er vanaf hangt waar je naar toe gaat enzo, maar het lijkt me ook dat je met alleen Engels (en Nederlands) ook niet overal komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: Het is niet voor mij, maar ik ben met iemand in gesprek die zulke plannen heeft. En hij spreekt alleen Nederlands en Engels en het lijkt mij dat je daarmee jezelf niet over de hele wereld verstaanbaar kunt maken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Het is veel belangrijker lef en humor te hebben. Al spreek je 5 talen, als je in een Chinees dorp komt veerstaat niemand je, ook niet als je mandarijns geleerd hebt.
Het aanwijswoordenboek en pen en papier om iets uit te tekenen en veel geduld om de ander te willen begrijpen, en je komt n heel eind
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het beste is duits, engels, frans en spaans. dit zijn de belangrijkste talen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan nog zul je soms moeite hebben bij sommige mensen. Maar zo kom je echt een heel eind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wereldtalen. Engels spaans chinees ( alhoewel chinees waarschijnlijk een beetje moeilijk word)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van mij is ook rond de wereld gegaan met engels, je kan je best verstaanbaar maken met gebruik van handen en voeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe meer talen je spreekt hoe handiger.
Echter met alleen Nederlands en Engels zal je het ook zeker redden. Beste voorbeeld daarvan zijn de Amerikaanse backpackers die ook wereldreizen maken maar vaak, verrassend, enkel Engels spreken.

Prettig zou misschien zijn als je de landen die je bezoekt er een beetje op uitzoekt. Dus blijf wat langer hangen in Australië zou een tip kunnen zijn.

En je hebt ook nog handen en voeten om je duidelijk te kunnen maken of een handige translate app op je telefoon.

( en als het avontuur lonkt... go for it! )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste landen kun je je wel met Engels verstaanbaar maken.

Nederlands niet, dat wordt nauwelijks gesproken in de wereld.

De meest gesproken taal ter wereld is Chinees.
Als je vantevoren weet dat je na naar China gaat,
zou je Chinees kunnen leren, maar dan moet je uitzoeken waar er Mandarijn of ander Chinees gesproken wordt.

Maar ook daar - zeker op de plaatsen waar je als toerist mag komen - kun je je wel redden met Engels.

Ga je naar Zuid_Amerika, kun je wat Spaans leren, maar dan nog: het Spaans is ook heel verschillend in verschillende landen.

Natuurlijk, als je naar de diepe binnenlanden van wat voor land dan ook gaat, dan kom je er niet met Engels.

Maar dan is er nog gebaren taal en glimlachen....

Ik ken iemand die in haar eentje een wereldreis heeft gemaakt met een rugzak en overal geslapen zo goedkoop mogelijk.
Ze spreekt wel wat Engels, maar niet eens zo goed.

Het hangt dus meer van de houding af en de instelling in hoeverre die iemand zich kan redden in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gebaren kun je je ook heel goed verstaanbaar maken als je alleen Engels of Nederlands spreekt. Maar met Engels kun je heel ver komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet Russisch en Mandarijn niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Russisch????!
En mandarijn is een an de vele chinese talen. Wel de meestgesproken, maar in china heb je er lang niet altijd wat aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fiederieke, Russisch lijkt me wel handig als je naar de balkan en het oude Sovyet gebied gaat, zoals Kazakistan bv.
Slecht Engels is de meest gesproken taal ter wereld maar vaak is dat zo slecht dat je nog beter met gebarentaal kunt communiceren. Mark Twain heeft eens beweerd dat hij in staat was om te genieten van een wandeltocht in Duitsland terwijl hij slechts vier Duitse woorden beheerste: bitte, Bier, Kuss en danke. Bier en Kuss kun je laten vallen maar de beleefdheidswoorden zijn absoluut een goed begin.

Vul "alsjeblieft" en "bedankt" aan met: "pardon, waar is...?, hoeveel is...?, ja, nee en goed" in de talen die je nodig hebt en je komt met die acht woorden, met handen en voeten en wat flair verbluffend veel verder dan je zou denken.