Wanneer mag je weer gewoon een flesje water meenemen in het vliegtuig?

vandaag teruggekomen uit Turkije: aan boord kon ik alleen voor drie euro een flesje water van 500 ml kopen.
volgens mij maken de vliegmaatschappijen zwaar misbruik van de ontstane situatie na 9/11. ze verdienen grof geld aan simpele watertjes. ik hoorde dat de regels gaan veranderen, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
8.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal eerder strenger dan soepeler worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook een leeg flesje of bekertje meenemen en dat in de toiletruimte vullen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet het water uit de toilet ruimte gebruiken. Dit is nl geen drink water. Ben zelf werkzaam op een luchthaven. Het is idd belachelijk hoeveel ze er voor vragen, zorg dat je voldoende hebt gedronken voordat je opstijg en dan maar een keer die drie euro uitgeven als je echt veel dorst heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik dacht dat je de toilet ruimte in het vliegtuig zelf bedoelde

Het beste antwoord

het mag al, maar niet ' gewoon'. Het is namelijk zo dat je geen vloeistoffen mee mag nemen door de douane, maar je mag wel een leeg flesje door de douane meenemen en deze vullen op het toilet. Zo bespaar je alsnog de 3 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je reactie.
dat is een mogelijkheid, ware het niet dat in sommige landen het water op de luchthaven wordt afgeraden om te drinken.
zoals in Turkije bijvoorbeeld.

Andere antwoorden (4)

Het is inderdaad zo dat na de security check je gewoon een flesje water mag vullen of kopen bij een airportshop en mee het vliegtuig in mag nemen, je hoeft echt niet het duur aan boord te gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsjah wat ze hierboven al zeggen.. mar het is niet slim om in turkije een flesje op de wc te vullen om te drinken ...
daar kun je infecties van krijgen
x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je kan doen is een leeg flesje meenemen in je handbagage en die bij de toiletten vullen als je door de douane bent. Wel is de vraag hoe schoon de kraantjes op de toiletten op het vliegveld zijn. Over het veranderen van regels heb ik niets gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het water in het toilet is lang niet altijd drinkbaar op vliegvelden. zo ja, dan is een leeg flesje vullen idd makkelijk.
Ik vraag in het vliegtuig bij het binnenkomen altijd meteen aan de stewardess of ze even wat water in mijn lege flesje wil doen en heb dat tot nog toe altijd gekregen zonder te betalen. Nu weet ik niet wat ze doet als alle passagiers dat gaan doen maar je kunt het allicht proberen..