Hoe vaak en hoe lang regent het in Thailand (Bangkok, Phuket) in het regenseizoen? Wij zijn daar begin oktober. Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Het beste antwoord

Je kunt natuurlijk pech en geluk hebben.
Wij waren er onlangs, en hebben elke dag wel een buitje gehad, maar dit was helemaal niet hinderlijk.
We waren overigens in Bangkok.
Meestal regende het 's morgens of 's nachts, en als het overdag regende was het een bui, dus na een minuut of 10 scheen de zon weer.
We hadden standaard een regenponcho in de rugzak, maar hebben het niet nodig gehad.
Kortom: Ga gewoon lekker genieten van dit fantastische land en...vergeet niet in Bangkok de Wat Pra Keo en de Wat Po te bezoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb er geen ervaring mee, want het weer wat komen gaat in oktober, is nu moeilijk te voorspellen.
Maar met een beetje googelen kom je wel verder,hoe het weer wat in de afgelopen jaren geweest is.

Klimaat
November tot en met februari is het droge, "koele" seizoen. De wind komt dan vanuit het noorden. Elke dag is het zonnig met overdag temperaturen tussen de 30 en 35°C met een vochtigheid tussen de 50 en 60 procent. Dit is voor reizigers het meest comfortabele seizoen.

Juli tot en met oktober is het regenseizoen. In Bangkok regent het in deze periode vaak 1 of 2 uur aan het einde van de dag. De ochtenden zijn vaak zonnig. Aan het einde van juli en augustus komen aan het einde van de dag onweersbuien voor gepaard met hevige regenval. In september zijn er dagelijks dergelijke regenbuien met onweer die overstromingen veroorzaken. De nachttemperaturen liggen na een fikse regenbui beduidend lager. Het regenseizoen eindigt doorgaans abrupt aan het einde van de maand oktober wanneer de wind plotseling weer vanuit het noorden komt.

Dus je gaat eigenlijk te vroeg!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het zuiden (phuket) regent en waait het naar verhouding meer dan in bangkok (midden) in oktober.
hoe zuidelijker, hoe meer regen.
in phuket kan het weer in deze periode tegen vallen, maar je weet het nooit. Je kunt ook mazzel hebben.
doordat de zee dan ook wat ruwer is, is het bjvoorbeeld minder mooi snorkelen in deze periode.
als je wat meer zekerheid betreft de regen en zon wilt, kun je het beste een eiland wat dicht bij bangkok ligt kiezen. bijv. kok samui, ko tao of ko pangna. (koh samui lijkt qua toeristiche faciliteiten nog het meest op phuket)

wij waren vorig jaar juli op deze eilanden, hadden wel wat meer bewolking dan in de andere periodes dat we in thailand waren. we hadden 2 echte plens dagen, verder redelijk wat bewolking, maar ook meer dan genoeg zon.
vaak regent het aan het eind van de dag een uurtje.

maar de tempratuur blijft altijd goed! en een regen bui kan soms best lekker zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga regelmatig naar Thailand, maar ik probeer altijd te vermijden dat ik in september of oktober ga. Dan is het weer namelijk vrij slecht. (Daarom zijn de tickets rond deze tijd dan ook goedkoper dan normaal...;-)) Vooral de eilanden en dus ook Phuket, is het uitkijken voor storm. Om een voorbeeld te geven: Het weer dat nu bij de Filipijnen is, komt nu over Laos en Thailand heen. Het is geen tornado meer, maar toch een flinke tropische storm. In Bangkok is het wat rustiger, maar de zon laat zich weinig zien en de luchtvochtigheidsgraad is tegen de 80 a 90%. Maar misschien was dat de laatste storm van het seizoen en heb je geluk......