waarom lopen mensen met de trein mee, als die nog te hard rijdt om met een deur mee te kunnen lopen?

ik weet dat zo'n soort vraag al eens is gesteld, en daar waren de antwoorden dat de mensen een deur uitkozen of een lege coupe voorbij zagen komen, maar ik zag het vanochtend weer mensen doen, terwijl hij nog zo hard reed dat deze antwoorden allebei niet kunnen kloppen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (7)

zij weten waar de trein stopt en kunnen dan instappen, waar ze het gunstigste punt voor het uitstappen hebben, bijvoorbeeld uitgang treinstation
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor antwoord wil je verwachten ? dat ze denken "hè sh*t , weer op de verkeerde plek gaan staan" . mensen gaan als ze op t perron komen gewoon ergens staan(aan de kant waar hun trein komt) en als de trein dan komt lopen ze n klein stukje mee om in te stappen, iedereen doet dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, of iedereen dat doet zoals jij in je laatste reactie zegt weet ik niet hoor, haha. Maar ik doe het inderdaad wel. Voor mij is een gunstige plek om uit te stappen voorin. Maar als ik daar al ga staan voor de trein er is, sta ik niet onder het afdakje, maar onbeschut tegen wind, kou, regen etc en kan ik nergens tegen aan staan ofzo. Dus ga ik altijd tegen het hekje staan leunen onder het afdak, en als de trein komt loop ik naar voren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rinke ik deed het ook altijd zo, vond mijn antwoord ook niet raar, loop liever dan een stukje verder dan wanneer ik bijna thuis ben
Gevoelsmatig op zoek gaan laar lege plaatsen. Denk niet dat er echt één verklaring voor is. Sommige mensen hebben het koud en besluiten alvast een stukje met de trein mee te lopen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op sommige trajecten rijdt de ene keer een 'gewone' trein, de andere keer een dubbeldekker. Als er een dubbeldekker komt, is de trein veel korter en zitten de deuren op een andere plaats. Mensen gaan dan lopen naar de plaats waar ze verwachten dat de deuren komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik zo'n slecht antwoord nog niet. Vaak weet je inderdaad niet waar de trein precies gaat stoppen en waar de deuren zullen zijn.
Ik denk dat je begint te lopen zodat je sowieso niet alsnog moet gaan lopen wanneer hij stilstaat maar jou voorbij is.
Maar ik denk ook dat mensen dat doen om het gevoel te krijgen dat ze van een groepje weg lopen en zodoende hopen dat de deur precies voor je neus stopt. En dan ben je de eerste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat ook, vanuit een gevoel van hebberigheid. Ik wil een plekje hebben! is dan mijn uitgangspunt om dit spurtje in te zetten. Als je er over na gaat denken is het vrij zinloos :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat omdat ik vaak graag zo ver mogelijk voorin wil zitten omdat het daar vaak het rustigste is. Maar het viel mij laatst ook op. Beetje kopieer gedrag denk ik. Als de ene begint te lopen, loopt de rest wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast bovengenoemde antwoorden, kan het ook de kracht van automatisme zijn. Als iemand je bijvoorbeeld ophaalt met de auto en langs je rijdt, loop je ook mee totdat ie stopt. Of bij een bushalte dat je merkt dat je iets verder moet gaan staan. Ik denk dat het door de andere gewoontes dan vanzelf erin zit. Als je er bewust van bent, blijf je ook ineens staan waar je staat.