Als je naar de US gaat moet je gegevens invullen op het ESTA systeem. Ook een verblijfadres, maar wat als je dat nog niet hebt?

Als je daar na aankomst pas een hotelkamer boekt? Welk adres moet je dan invullen? Of is het erg als je niets invult?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt ook een willekeurige naam van een hotel invullen, ben je direct van dat gelazer af.

We hebben hetzelfde een paar jaar terug meegemaakt op de luchthaven van Windhoek. Daar moesten we een locatie opgeven. De eerste in onze groep zei dat die dat niet wist. Die kreeg een ellende over zich heen.
Ik zag een poster hangen met reclame voor een hotel en heb de naam van dat hotel opgegeven als onze verblijflocatie voor de eerste nacht.
Niets aan het handje, we konden doorlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ging zonder problemen :)
Sterker nog, ik kwam er later achter dat dit invulveld zelfs optioneel is.

Andere antwoorden (3)

Gewoon idd een hostel oid invullen. Heb ik ook gedaan en werden geen vragen gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt later, via je ESTA-nummer, altijd terug naar de site van je persoonlijke gegevens, en daar toevoegingen of wijzigingen aanbrengen.
Een ander alternatief is 'transit' invullen, dat wordt ook zonder meer geaccepteerd, weet ik sinds 2 maanden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe wordt je geacht een verblijfadres te hebben in de VS. De meeste reizigers reserveren daarom in ieder geval de eerste nacht (zou ik ook aanbevelen: je bent moe en hebt geen zin om nog veel/lang te moeten zoeken. Daarnaast kan je vanuit thuis veel beter een goed en goedkoop hotel selecteren dan ter plekke. Zonder reservering betaal je aan de balie de hoofdprijs).
Heb je nog geen verblijfadres, verzin er dan een (wel bestaand!). Zonder opgegeven adres krijg je ontzettend veel gedoe bij immigratie: ze vragen je sowieso het hemd van het lijf maar zonder duidelijk plan/verblijf nog veel meer.
Utrecht