Hoe moet ik dit reisschema lezen?

Bekijk even deze website:
http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/query.exe/nn?seqnr=1&ident=hs.0192412.1314862963&OK#focus

en klik op "Details van selectie".

Toegevoegd na 36 seconden:
Zet een vinkje voor het eerste en klik onderaan op de knop "Details van selectie".

Toegevoegd na 2 minuten:
in gent sint pieters moet ik me om 21u05 begeven op spoor 1 om mijn reis verder te zetten naar antwerpen-berchem?

wat betekent L2871? Dit is toch ook een gewone trein?

Toegevoegd na 2 minuten:
Is mijn interpretatie van het reisschema juist? Moet ik op spoor 1 gaan om 21u05 ? (het is voor een terugreis van blankenberge naar herentals)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je link werkt niet, levert de volgende tekst op:
"Geachte klant, Het resultaat van uw vorige aanvraag is niet meer beschikbaar. Gelieve een nieuwe aanvraag te doen. Hier klikken Dank voor uw begrip."

Het beste antwoord

Je komt om 21:00 aan, op spoor 9. Dan moet je naar spoor 1 waar om 21:05 je trein vertrekt. De trein heeft treinnummer IC 741.

Als je in je schema op dat nummer klikt, krijg je de complete route die die trein rijdt te zien, alsmede het stuk waar jij in de trein zit (in rood).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in gent sint pieters moet ik me om 21u05 begeven op spoor 1 om mijn reis verder te zetten naar antwerpen-berchem?
Dat klopt

wat betekent L2871? Dit is toch ook een gewone trein?
Dat klopt. De L staat voor 'lokale trein' wat wij in Nederland een stoptrein noemen.

Is mijn interpretatie van het reisschema juist? Moet ik op spoor 1 gaan om 21u05 ? (het is voor een terugreis van blankenberge naar herentals)
Ja dat klopt, hou wel rekening met eventuele wijzigingen die natuurlijk op de dag zelf nog plaatsvinden.
Je hebt op Gent-Sint-Pieters dus 5 minuten overstaptijd van spoor 9 waarop je bent aangekomen om naar spoor 1 te lopen. Het is krap dus ik hoop dat je geen vertraging hebt met die allereerste trein.