Wat is het rijkste land van noord afrika?

Algerije ,Egypte, Tunesie, Libie, Marokko

Toegevoegd na 2 minuten:
ik twijfel tussen Algerije en Egypte wie kan dat bevestigen?

Toegevoegd na 49 minuten:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita
84 Tunisia 9,483
100 Algeria 6,950
113 Morocco 4,607 2010

dus tunesie en daarna komt algerije

Toegevoegd na 53 minuten:
en in het franstalige wikipedia ( http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_pays_par_PIB_%28PPA%29_par_habitant )
staat :

91 Algérie 4 435 2010
95 Tunisie 4 200 2010
113 Maroc 3 248 2010

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom plaats je zelf al het antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
telt dubai niet mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dubai ligt niet in Afrika...

Het beste antwoord

volgens onderstaande bron is dat Algerije
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is Libie. Het drijft op olie en is daarom een van de rijkste landen van heel Afrika. Helaas merkt de bevolking daar niks van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
libie staat top 50 op wikipedia maar door die dictator merkt het volk indd niks aan hopelijk vertrekt hij snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is gelukkig de macht aan het verliezen. Nou zijn zonen ook nog weg. Hopelijk krijgt volk eindelijk een leider, die wel mee wil delen.
Heb ooit (2010) bij aardrijkslunde geleerd dat dat Tunesie is. Er stond dan een wereldkaart; donkerblauw was welvarend, groen was normaal en orAnje was arm, Nederland was groen en Tunesie donkerblauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zuid afrika

Toegevoegd na 35 minuten:
BBP per hoofd van de bevolking is dat Equatoriaal-Guinea.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je rijkst definieert als meeste inkomsten per land, kom je tot andere uitkomsten als dat je over inkomen per hoofd van de bevolking praat (dit omdat inkomsten uit het land niet naar de eigen bevolking gaan. Verder kan je nog vraagtekens zetten bij de verdeling over de bevolking. Als een paar mensen heel veel hebben en heel veel mensen heel weinig hebben is dat qua gemiddelde het zelfde als een land waar het meer gelijk verdeeld is.
verder kan je ook de "berekening"van de koning van Bhutan gebruiken, die rekent in Bruto Nationaal GELUK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het allebei fout, Libie is het rijkste land van noord Afrika vanwege de olie handel. Op de 2e Plek komt Marokko en 3e Plek Egypte. Marokko is het meest welvarende Land van Noord en heel Afrika, Laatste tijd is de handel snel gegroeid en is het 8e Rijkste Arabische Land. De Koning van Marokko staat op de 6e Plek van Rijkste koningen ter wereld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Nou ja zeg, dat kan in vijf jaar heel goed zijn veranderd.