Een cabin, of te wel een hut :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord. Elk antwoord hierna is overbodig. Dus hup, geef Nirokieb die 10 punten en sluit die handel :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoho, niet zo overhaast. Er zijn meerdere goede antwoorden mogelijk.

Andere antwoorden (2)

Het wordt in de deftige wereld van de cruise ook vaak een suite genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende benamingen voor. Op een ferryboot heet het gewoonlijk een "cabin", die zijn vrij klein en niet zo luxe, met bv 2 stapelbedden en een piepklein badkamertje. Op een echt cruiseschip is een cabin alweer wat groter en luxer, met bv een bureautje en een zitje. Het toppunt van luxe is een suite, die soms zelfs bestaat uit een zit- en een slaapvertrek. Soms ook met een buitendeur naar een eigen, afgeschermd stukje scheepsdek. In het Nederlands wordt de accommodatie op een schip trouwens een hut genoemd.