Wat is een leuke vakantiebestemming in België, als je in je eentje bent?

Ik woon namelijk in België en wil er voor een weekje tussenuit, maar ik wil niet naar het buitenland. Ik vroeg me af waar ik in België in mijn eentje toch een leuke tijd kan hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan, wat jij verstaat onder een leuke tijd hebben. Voor sportief naar de Ardennen, voor cultureel naar de steden Antwerpen, Brugge, gent, Brussel,
Voor niets doen naar de kust. Voor historie naar de Westhoek Ieper en omstreken voor de oorlogsherinneringen

Toegevoegd na 51 seconden:
Als je goed gezelschap bent voor jezelf, kun je overal terecht voor een weekje
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ardennen : bos, berg, platteland = rust

Echt eens bekijken op google, aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brugge misschien... maar of je het daar een week uithouwt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oostende,aan t strand en grote boulevard met leuke restaurantjes. Musea,mooie bezienswaardigheden,diverse restaurants. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brussel!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houffalize daar kun je leuk mountainbiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ardennen. Je kunt er lekker wandelen en met een groep meegaan om te klimmen, tokkelen en abseilen.

als je dat soort dingen leuk vind natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een beetje sportief bent is een kanotrip ook heel leuk om te doen,hiervoor kun je het beste richting Dinant gaan waar ze ook leuke hotelletjes hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brussel of gent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Leg eens uit waarom dan….
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat daar veel te doen is, je kan in de omgeving rond brussel bijv. Ergens heel goed een lang stuk fietsen en in gent zijn ontzettend veel leuke winkels
Het hangt er vanaf waar je ergens in België woont. Anders moeten we je daar zeker niet naartoe sturen :)
Ik zou zeggen de Ardennen! Daar kan je elke dag iets anders doen tijdens je week vakantie.
Je kunt er heerlijk genieten van de natuur en outdoor sporten beoefenen zoals wandelen, fietsen, mountainbiken, kajakken, klimmen en paragliding. Bij het plaatsje Han-sur-Lesse heeft het deels ondergrondse riviertje de Lesse een uitgebreid grottenstelsel gevormd. Je kan de stuwmeren bezoeken bij Eupen en Robertville.
Een verrekijker of een camera met een goede zoomlens en statief kan handig zijn wanneer je in de vroege ochtend of avondschemering wilde dieren wilt gaan spotten zoals herten, everzwijnen, vossen en zelfs lynxen. Je kan wandelen langs de Amblève (rivier), Dinant bezoeken, of Durbuy, het kleinste stadje van België, aan de rivier de Ourthe.
Alles de moeite waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een dorpentocht kunnen gaan fietsen in Belgisch Limburg en een bezoek brengen aan het Nationaal Park Bokrijk, een park wat echt heel erg de moeite waard is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kusttram van Knokke naar De Panne. Verder Ieper en omgeving. Dan de Vlaamse Ardennen rond Oudenaarde, Geraardsbergen en Ronse. Misschien een rommelmarkt in Tongeren. Verder heb ik eens een rommelmarkt bezocht in Poulseur, vlak langs de spoorlijn Liège - Luxemburg. Dan de grotten van Remouchamps en Han. Coo en omgeving. Dan de Hoge Venen. Verder het Zonienwoud bij Brussel.
Er is zelfs een stukje Nederland wat gemakkelijker vanuit België te bereiken is dan vanuit Nederland. Daar heb je het mooie stadje Hulst, met de bus te bereiken vanuit Sint-Niklaas. Sluis is ook leuk. Vlak over de grens in Luxemburg heb je Kautenbach, een heel rustig plaatsje. Het is wel een station waar alle treinen naar de stad Luxembourg stoppen, omdat het een knooppuntje is met een zijtak naar Wiltz.
12 jaar geleden
pas in beveren geweest hotel v.d.valk met zwembad en sauna en balkon.
kan je van daar uit tripjes maken naar de kust blankeberge,of als je van leven houdt,moet je daar zijn.
kan je eerder contacten maken,op de terrasjes