Hoeveel Turkse lira is 1 euro?

bij wisselkoersen.nl staat 1 eur = 2,4 lira
maar op tapu.nl/koersen.php staat 1 eur = 2.41998 lira

of is dat gewoon een komma?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.5K

Het beste antwoord

Ik kom zelf net terug uit Turkije.
De pech met de lira is dat de koers elke dag erg kan wisselen. Dus nu kan het inderdaad 2,4 lira zijn en morgen kan het zelfs gezakt zijn naar 2,2 lira. De koers is dus ook moeilijk te voorspellen. In Turkije vind je veel wisselkantoren waar je euro's in kan wisselen. Hier staat wel elke dag bij hoe de koers is van die dag. Dus daar zou ik voornamelijk op letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De punt betekent hetzelfde als een komma dus er staat eigenlijk bij beide 2,4 lira.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de punt wordt hier als komma gebruikt.
€ 1 is dus 2,4(1998) lira.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment geldt:

1 EUR = 2,44 YTL
1 YTL = 0,41 EUR

Let wel op dat de wisselkoers van dag tot dag sterk kan verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande informatie klopt allemaal! In 2004 was er nog een oude wisselkoers: Een euro was toen bijna 2 miljoen turkse lira waard. Daarna is de YTL , (nieuwe Turkse Lira ingevoerd om van de vele nullen af te zijn.
In de toeristische gebieden kun je trouwens goed met de Euro betalen hoor.