Kan misschien iemand zijn ervaringen met mij delen qua Hostelling International in Antwerpen?

Hee allemaal!

Ik wil graag naar een hostel in Antwerpen, maar op de site staat ook allemaal dat je met een lidmaatschap korting krijgt. Bij sommige hostels is het zelfs verplicht! Maar op de site kan ik dus niet vinden of het nou verplicht is of niet, en hoeveel korting je hiermee dan eventueel zou krijgen.

Verder zijn nog veel meer dingen mij onduidelijk en maken ze die niet echt duidelijk op de site.
Want ik vraag me af of je op 2persoons kamers ook stapelbedden hebt, gedurende welke tijd je kunt inchecken, en gedurende welke tijd je kunt uitchecken.

Ik hoop dat iemand het antwoord heeft op mijn vragen, dat zou heel erg fijn zijn!

Groetjes!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Ik heb een willekeurig hostel gekeken voor je in Antwerpen.
Je kunt om 9.00 uur inchecken. Een 2persoonskamer heeft meestal geen stapelbed, maar 2 losse bedden of een 2 persoonsbed. Vaak staan er ook foto’s van het hostel op de site, zodat je een indruk kunt krijgen. Ook feedbacks van vorige gasten kun je er vinden. Uitchecken is vaak voor 11.00 uur. Je bent niet verplicht om een lidmaatschap te nemen. Vaak is een verblijf maar eenmalig tijdens je reis.

Op deze site staat wel 9.00 uur inchecken, maar mijn ervaring is bij de meeste hostels dat je later pas in de kamer kan, aangezien de vorige gasten tegen die tijd vaak nog niet van de kamer weg zijn en er nog moet worden schoongemaakt. Je kunt dan pas later van je kamer gebruik maken. Je koffer kun je bij de receptie eerder neerzetten en de omgeving vast verkennen tot je in je kamer terecht kan.

Bij andere hostels kan je pas terecht in de middag, maar dat zal dan wel hun website staan.

De keuze van hostel kiezen, kun je laten afhangen van de beoordelingen van andere bezoekers en prijs.

http://nl.hostelbookers.com/hostels/belgie/antwerpen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was een aantal jaren geleden onaangenaam verrast met een avondklok bij het Vlaamse filiaal van Hostelling International in Brussel. Als je uit wil gaan in Antwerpen zou ik zeker nachecken of zij een avondklok hebben!!

Het is zeker mogelijk dat een twee persoons kamer een kamer met stapelbed is

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je in het weekend wil zijn er in Antwerpen spectaculaire aanbiedingen van hotels. Zit je voor het zelfde bedrag als bij Hostelling International in een 3* hotel

Toegevoegd na 4 minuten:
goedkope budgettip vlakbij het station is van ETAP

Toegevoegd na 31 minuten:
Even nagekeken. Ze hebben geen avondklok.
Wel zijn de prijzen even duur als 3* in het weekend