Hoe ver van te voren moet je je baggage ingechecked hebben ?

Boardingtime is 9.50
Wanneer moet je dan je baggage ingechecked hebben en hoever van te voren door de douane ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Je moet altijd twee uur van te voren aanwezig zijn, tegenwoordig heb je die tijd ook echt nodig omdat het soms echt traag gaat bij de douane.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan waar je heen gaat, binnen Europa kun je je bagage tot 45 minuten voor vertrek inleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestemmingen in Europa 2 uur van te voren
Bestemmingen buiten Europa 3 uur van te voren.

Zeker 2 uur van te voren, er staan soms lange rijen bij de incheckbalie, en de kans dat je te laat bent en je koffer niet meer mee kan die wil je niet lopen.
Als je te laat bent met je bagage komt je koffer op een aparte laatkomerslijst, de kans bestaat dat hij niet meer met deze vlucht meegaat als het bagageruim reeds gesloten is. (zelf meegemaakt) Dus zeker 2 uur van te voren, dan heb je alle tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet 2 uur van tevoren je bagage ingechecked hebben. (een tip check 2:30 uur van de voren in is het nog niet zo druk) en nadat je je bagage hebt ingechecked moet je direct naar de douanen. daarna kan je op schiphol shoppen of spotten. let wel op de omroepen!