wat zijn dingen die je in Nederland gezien/ gedaan MOET hebben?

Ik ga als vakantie een soort stedentrip door Nederland maken, samen met een vriendin ga ik in Hilversum een week slapen en vanuit daar willen we met de trein (en sommige, kleien stukken met de bus) plaatsen en dingen bekijken, zijn er nog spectaculaire/ (weet niet of je het zo zegt) onvergetelijke/ super mooie dingen die je gezien/gedaan moet hebben? Het liefste een beetje bereikbaar met de trein en desnoods met de bus. (We wonen zelf in Groningen en Drenthe dus geen dingen daar of in de buurt van Groningen of Drenthe aub) Alvast HEEEEL ERG BEDANKT!!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als je in Hilversum slaapt kun je heel makkelijk naar Loosdrecht met de bus, lekker een bootje huren en varen op de Loosdrechtse plassen. Ik woon zelf in Hilversum dus ik weet wel wat leuk is, lekker met de trein naar Amsterdam, het Leidseplein, terrasje pakken, mensen kijken of naar de markt, of naar Artis, of Mdm Tusseau's als je dat leuk vind, ook kun je naar een museum (Rijksmuseum, de Nachtwacht, of naar het Van Gogh museum)ook kun je in Amsterdam over de Wallen lopen of een rondvaart maken. Je kunt ook naar Zaandam, de Zaanse Schans, kost niks, veel Japanse mensen komen daar kijken, is leuk om naar de japanners te kijken. Er zijn hier vast veel mensen die nog veel meer leuke dingen weten.

Bronnen:
ik

- naar het museum van beeld en geluid in Hilversum - rondvaart in Amsterdam - als je toch in Amsterdam bent kan je ook daar heel veel doen, artis, rijksmuseum, shoppen!

De Dom van Utrecht beklimmen (ook leuk als vergelijking met de Martinitoren), Rijksmuseum Amsterdam (op dit moment helaas in verbouw, maar toch erg mooi), de boulevard van Scheveningen (maar een uurtje vanaf Hilversum met de trein en een kwartiertje met de tram), vooral de pianobar is erg leuk uitgaan, vindt ik persoonlijk, Madurodam zit daar ook in de buurt...dagje volendam..lekker toeristisch..., de euromast in Rotterdam...

Rondvaart met de Spido in Rotterdam. We hebben ook musea hier, het belasting en douane museum, onderwijsmuseum e.d, de kubuswoningen bij Blaak en natuurlijk Blijdorp (voordat het wegbezuinigd wordt door de gemeente over 5 jaar ofzo.

De molens in Kinderdijk bekijken. Naar Madurodam in Den Haag. Een oude stad bezoeken, bv Amersfoort of Delft.

De Deltawerken in Zeeland met de Oosterschelde kering als hoogtepunt. Info hierover in the Topshuis op het voormalig werkeiland, wat deel uitmaakt van de kering. Een hele fijne vakantie gewenst.

Bronnen:
http://www.deltawerken.com/Oosterscheldeke...
http://www.neeltjejans.nl/index.php/nl/par...

Je kan in het weekend paleis Soestdijk bezoeken http://www.paleissoestdijk.nl/welkom.html Andere leuke tripjes zijn: Het Muiderslot Het eiland Pampus Vesting Naarden

Boerengolf spelen met "intelligent" gezelschap ! GroeTon.

bezoek CORPUS in leiden,waar je een rondleiding krijgt door het menselijk lichaam.zeer de moeite waard !

Je moet de molens van de Kinderdijk hebben gezien. Delft met de kerk en de grafkelder van de Oranjes. De bloembollenvelden is ook echt Nederlands. Je moet in Nederland aan watersport gedaan hebben. Er is zoveel water. En neem klompen mee en bemerk hoe lekker je daar op loopt.

ga lekker naar zuid limburg (valkenburg), daar heb je mergelgrotten en bergen en allerlei dingen die je nooit van ons lage landje zou denken. lijkt me ook leuk voor jullie om eens de uiterste andere kant van nederland te zien.

Het hangt een beetje af van je persoonlijke interesse, en vanuit de interesse van de antwoordgevers die jullie interesses niet precies weten krijg je daarom best veel verschillende antwoorden. Mijn bijdrage: - Een klassiek concert in het Concertgebouw bijwonen (vanwege de bijzondere akoestiek. - Een of meerdere van de indrukwekkende musea die er zijn bezoeken, zoals het Rijksmuseum, het Allard Pierson, het Scheepvaart (!). - Het Nationale Park de Hoge Veluwe in de vroege ochtend. Verrekijker en thermoskannetje hete thee meenemen! - De kust (vergeet dus je zwemgoed niet!) en een leuke gezellige badplaats is Noordwijk aan Zee. - Het centrum van Delft bekijken en een reisje terug in de tijd van de Gouden Eeuw maken. Veel plezier meiden!

@jacz, als je toch Corpus aanbeveelt (ligt overigens net in Oegstgeest), breng dan direct Leiden onder de aandacht. Doorbreek hiermee het geijkte patroon Amsterdam, Delft en Gouda en je hebt pas iets te vertellen wat anderen nog niet wisten, namelijk de verborgen parel van het westen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100