Wordt ik van mijn vlucht gehaald als ik op een zwarte lijst sta, maar niet direct via schihol vlieg?

Passasiers die de opiumwet overtreden krijgen een reisverbod van 3 jaar voor bepaalde bestemmingen waaronder ook Curacao. Je mag niet direct vanuit schiphol hiernaartoe vliegen. Er bestaan wel ''sluiproutes'' dus via via reizen. Je kan vanuit brussel vertrekken naar curacao. Maar je moet overstappen in Amsterdam en dan gelijk doorgaan naar de transferhal. Je moet alleen door een paspoort/ticketcontrole. Kan je geweigerd worden als je transit bent? Want je moet niet door de douane of immigratie...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat me toch niet vertellen dat jij een strafblad hebt wegens drugs, en dat je nu naar curacao wilt vliegen, en dat je daar hier op een openbare website vragen over gaat stellen he? Dan is er echt iets goed mis met je intellectuele capaciteiten namelijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis mee aan vragen? En ik bedoel als het over mij gaat of iemand anders, heeft niks te maken met mijn intellectuele capaciteiten. I.p.v. af te kraken, probeer positiever te zijn.

Antwoorden (2)

Als je op een zwarte lijst staat, zal je, zeker met een transit op een luchthaven waarvandaan jij niet mag vliegen, geweigerd worden bij de incheck. Want in deze tijd van computers is een zwarte lijst echt geen papiertje, hoor....
Ik zou dit idee maar heel snel uit m'n hoofd zetten, als ik jou was.

Tenzij je het juist wel leuk vindt om ophef te creëren : dan moet je het natuurlijk juist wel doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar vergeet niet, dat ik niet direct van schiphol vlieg he. Ik kom van brussel...heeft dat er niks mee te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je niet eens inchecken : als je met je naam en kredietkaart incheckt bij een selfservicecheckin zal het gelijk geblokkeerd worden, en als je bij een 'mens' gaat inchecken krijgt die gelijk een notitie op z'n scherm.
Hoe dan ook : pijnlijk voor jou.... Ik zou die 3 jaar braaf uitzitten, en zolang een ander leuk eiland opzoeken als vakantiebestemming, als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha yes...het was maar een vraag omdat het verbod per geb 2012 niet meer van kracht zal zijn voor mij...ja van je fouten leer je..:)
Als je in Amsterdam moet overstappen zul je zeker gepakt worden. Uiteraard valt het nog extra op als een Nederlander vanuit België vliegt, via Amsterdam, terwijl hij/zij niet in een vliegtuig hoort te zitten...
Misschien is rechtstreeks vliegen vanuit België of Duitsland een betere optie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm...Er zijn geen directe vluchten vanuit brussel..allemaal moet je overstappen in amsterdam. Ik mag wel vliegen, alleen niet direct vanaf schiphol. Bijvoorbeeld ik kan via parijs gaan, en dan naar sint maarten en dan pas naar Curacao..oeff...Maar ik dacht omdat ik vanuit brussel kom gaan ze niet moeilijk doen, want, de oorsprong van mijn vlucht is Brussel, en niet Amsterdam