Op welk eiland van Griekenland is het rond 10 oktober nog lekker weer?

Ik wil dan een weekje op vakantie en zie dat t erg verschild kwa temperatuur. Het liefst heb ik zo rond de 22 à 23 graden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
14.7K

Antwoorden (4)

"Griekenland – Santorini
Mooier kunnen de zonsondergangen niet zijn als op de Griekse Eilanden in de Egeïsche Zee: Bij oktobertemperaturen van 23˚C buiten en in het water krijgt u niet snel kourillingen. Bijzonder lang blijft de warmte op de zwarte lavastranden van Santorini."

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/buitenland/23784-zonbestemmingen-voor-de-herfst.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx!
Dàn moet je natuurlijk op Kreta zijn! De zonsondergang dáár is zelfs nog adembenemender als op Santorini. De grote 'bulk' aan toeristen is verdwenen, de Kretenzers hebben dus alle tijd het je naar de zin te maken. Veelal is het in oktober op 't grootste zuiderlijkst gelegen Griekse eiland, nog volop zomer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreta en Rhodos zijn de meest zuidelijke eilanden en daarom waarschijnlijk het warmst. Warmer alternatief is Cyprus. Ligt zuidelijker maar heeft wel een Griekse sfeer. Nadeel is dat Cyprus (veel) duurder is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben eens in de 2e helft van november op Kreta en Rhodos geweest. Het was daar lekker warm met veelal zon. In het begin waren er ook bewolkte dagen. Ik denk, dat je in de zomer het zuiden van Kreta beter kunt mijden, maar in november was het er lekker. Ik was toen even in Agia Galini. In oktober is het water van de Middellandse Zee nog warm. Dus het kan er lang nazomeren. Volgens mij geldt dat zelfs voor eilanden in noordelijk Griekenland.