Valt er wel eens wat naar beneden uit een wolkenkrabber?

Ik heb wel eens gelezen dat een muntstuk dat vanaf de top van het Empire State Building naar beneden valt, zo'n snelheid ontwikkelt dat het zware schade zou kunnen toedoen aan mens en (bijvoorbeeld) auto.

Nu vroeg ik me af: je zou denken dat het vaker gebeurt dat er iets naar beneden valt van een van de hoogste verdiepingen van een wolkenkrabber, zijn hier gevallen van bekend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (2)

Ja, dat gebeurt zeker maar het is niet zeer gevaarlijk. Een muntje weegt weinig, en de maximale snelheid ligt in de buurt van enkele tientallen km/u. Denk aan hagelstenen: Normale hagelstenen zijn zwaarder dan een munt en die slaan ook je kop niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een aflevering van de Mythbusters testen ze deze mythe. De aflevering heeft ' Penny Drop' en de mythe is ontkracht door de semi-wetenschappelijke heren