Mag je met een kind naar het buitenland reizen (per vliegtuig) die op je paspoort bijgeschreven staat en over 3 maanden 14 jaar wordt?

De kind heeft nog geen eigen ID kaart of eigen paspoort. De reis gaat naar Spanje per vlegtuig en we verblijven daar 3 weken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wist je trouwens, dat het veel goedkoper is als het kind NU een ID aanvraagt, dan wanneer het al 14 is? Het verschilt per gemeente hoeveel korting je krijgt, maar bij ons betalen ze tot hun veertiende ongeveer een tientje en daarna iets van 35 euro.

Het beste antwoord

Paspoort en identiteitsbewijs

Iedereen vanaf 14 jaar moet zich kunnen legitimeren. Wie naar het buitenland reist dient te beschikken over een geldig reisdocument, dus een paspoort of een identiteitskaart. Het reizen met een verlopen reisdocument is niet meer toegestaan.

Kinderen tot de leeftijd van 16 jaar, die met hun ouders meereizen, hoeven geen eigen reisdocument te hebben als zij in het paspoort van de ouders zijn bijgeschreven. Kinderen die niet met hun ouders reizen, moeten een eigen reisdocument hebben. Reizen kinderen met hun ouders naar Amerika dan hebben zij een eigen paspoort nodig.

http://www.lokaaltotaal.nl/weert/gemeente-informatie/meest-gezochte-gemeentelijke-diensten/paspoort-en-identiteitsbewijs.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen probleem, mits je binnen die 3 mnd terug bent.