Is het goedkoper om een 1-3 zone kaartje met apart RER-kaartje of een 1-6 zone kaart te kopen in parijs?

Ik ga binnenkort naar Parijs. En dan verblijf ik in Disney. Maar een dagje Parijs is ook leuk. Ik weet nog van een paar jaar terug dat er een dagkaart te koop is voor metro, RER en de bussen. Je hebt dan een dagkaart voor zone 1-3 (het centrum) en zone 1-6 (centrum met buitenwijken, dus met Disney erbij) Ik vroeg me nu af wat het goedkoopst is voor een dag. Een dagkaart voor zone 1-3 met extra kaartje voor Disney naar centrum (en terug) kopen. Of gelijk een kaartje voor zone 1-6. Het kaartje voor zone 1-6 is 10 euro duurder dan die van zone 1-3. Ik kwam er niet helemaal uit met de prijs van de reis van Disney naar centrum. Dus is de reis van Disney naar centrum heen en terug minder dan 10 euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een RER kaartje (enkele reis) van MARNE LA VALLEE CHESSY (Disneyland Parijs) naar VAL DE FONTENAY (eerste station in zone 3) kost 5,35.

Als dus heen en weer wilt reizen is dat dus 10.70, het verschil tussen de dagkaarten is 10,30

dus qua prijs maakt het niet veel uit, dan zou ik voor het gemak gaan.