waarom is een vliegreis naar sierra leone zo duur, en vertrekken zij niet van schiphol amsterdam?

sierra leone

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Ze zijn inderdaad erg duur. Om de één of andere reden zijn alle tickets naar West Afrika duur. Volgens mij verdienen de airlines die er op vliegen goed aan het ticket. Helaas gaat dit ticket je rond de €1000 kosten. Opties die ik even snel vond zijn Afrika specialist Brussels airlines natuurlijk vanaf Brussel. Royal Air Maroc (geen aanrader!) en Bmi en Ba vanaf Londen, BMI en BA kan je natuurlijk gewoon in Amsterdam beginnen en dan in londen overstappen. RAM gaat via casablanca Waarom er geen rechtstreekse vluchten zijn vanaf Amsterdam lijkt mij vrij duidelijk. Er is gewoon geen vraag naar. een tip die geld kan schelen. Speel in zoekmachines met data, dat kan soms veel schelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs van vliegtickets heeft niets met de kostprijs van de vlucht te maken, maar alles met de wet van vraag en aanbod. Een populaire bestemming is goedkoop en vaak vanaf vele luchthavens bereikbaar, een niet populaire bestemming is maar vanaf een paar luchthavens beschikbaar, en dat soms maar een paar keer per week.
De rest van de tijd wordt datzelfde vliegtuig ingezet op andere bestemmingen. Het gaat de luchtvaartmaatschappij er te allen tijde om dat er zoveel mogelijk tickets tegen een zo hoog mogelijke prijs worden verkocht. Bij de minder populaire bestemmingen, zoals Freetown, betekent dat dat alle stoelen duur verkocht worden.