Zijn de winkels wel open in turkije tijdens ramadan ? We gaan naar turkije maar nu hoor ik dat er op dat moment dat we gaan Ramadam is (augustus)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5K

Het beste antwoord

Ow jawel hoor alle winkels zullen open zijn tijdens ramadan. Ik bem zelf Turkse en heb vorig jaar een paar dagen ban ramadan in Turkije meegemaakt ik wist niet wat ik zag.

De sfeer is zo anders veel gezelliger, rustiger, vriendelijker nou moer ik wel toegeven dat wij Turken dat wel altijd zijn:)).

Maar om terug te komen op je antwoord de winkels zijn gewoon open ze gaan wel even rond etenstijd dicht en voor het gebed en daarna gaan heel veel winkels weer open. Ik was dan in Bursa en ik vond het helemaal top.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De toeristische winkeltjes en zo zijn dan veelkans wel gewoon open, in de meeste plaatsen dan, wij waren er toen ook een keer maar ik merkte er weinig van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de vakantie cetra waar hotels en toeristen komen is alles gewoon open.

Toegevoegd na 27 seconden:
cetra = centra
12 jaar geleden
Ja hoor alles is open.Er zijn ook veel turken die niet mee doen met de ramadan trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk, Ramadan heeft hier niks mee te maken.

Je zult juist zien hoe levendig het allemaal is, in de ramadan. Gezinnen zullen eerder de neiging hebben om lekker te wandelen. Je zult bij vooral grote moskee's zien dat mensen gezamelijk buiten zullen eten.

De meeste winkels zullen tot de etenstijd open blijven ( rond de 10 uur dit jaar). Dus maak je nergens druk om :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is gewoon en zelfs door de Ramadan zijn de winkels nog langer open in de avond. Wel is de hele stad leeg tijdens etenstijd dat elke dag 2 minuten eerder is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De winkels zijn gewoon open maar waarschijnelijk gaan ze eerder dicht vanwege ramadan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk zijn de winkels open: Ramadan duurt een kleine maand.
De bevolking die moet toch ook gewoon doorleven en dingen kunnen kopen.
Het feit dat men overdag niet eet betekent niet dat men ook niet werkt.
Zoals in bovenstaande antwoorden te lezen valt heb je wel veel kans dat sommige winkels bij zonsondergang snel sluiten om het personeel de uitgestelde maaltijd te gunnen.