hoeveel vliegtuigen storten er per dag neer? en hoeveel vliegen er per dag?

hoeveel storten er neer ?
hoeveel vliegen er per dag ?

ik ben gewoon benieuwd naar het gevaren percentage !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
40.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whoow mega vet heel erg bedankt dat is echt leuk om te zien zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Herdervriend: erg leuke site die "casperflights", kende die niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vliegen is nog altijd de veiligste manier van transport. Per dag vliegen er alleen al boven Europa zo'n 30.000 vliegtuigen. En hoevaak hoor je nu dat er 1 neer stort? Bijna nooit toch?
Ben je angstig voor vliegen, neem dan eens een kijkje op http://vliegtuigradar24.nl , hier zie je de vliegtuigen die boven Nederland vliegen. Leuk om te volgen en op deze manier zie je ook wat er allemaal gebeurt in het luchtruim en dat het allemaal goed gaat :)

Het beste antwoord

Er storten ongeveer 100 vliegtuigen per jaar neer. Dat is vergelijkbaar met 1 vliegtuig dat neerstort elke 3 of 4 dagen. Dagelijks worden er echter ongeveer 90.000 tot 100.000 vluchten uitgevoerd.

Als je geinteresseerd bent in het gevarenpercentage, dan is het misschien goed om te weten dat de kans dat je dood gaat tijdens een vliegtuigongeluk 1 op 13.5 miljoen is. Daarbij wordt er vanuit gegaan dat je vliegt met een van de 25 beste maatschappijen ter wereld. De kans is dus heel klein. De kans om de staatsloterij te winnen is zelfs groter, namelijk ongeveer 1 op 5 miljoen.

Als je vliegt met een van de 25 slechtste maatschappijen is de kans dat je dood gaat tijdens een vliegtuigongeluk ongeveer 1 op 1.1 miljoen. Deze kans is dus 12x groter dan bij de beste maatschappijen, maar nog steeds heel klein.