Hoe kun je het goedkoopste naar Rome gaan?

Vliegtuig of auto? En uhm, van Parijs naar Rome... vliegtuig of auto/trein?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het goedkoopst is nog altijd lopen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahha ;D

Het beste antwoord

Goedkoopste en makkelijkste optie is vliegen. De trein naar Rome duurt erg lang en is zeer duur en de Eurolines bussen kan ik je echt niet aanbevelen. Er zijn een aantal opties. Vanaf Eindhoven met Ryanair, Vanaf Rotterdam met Transavia, Vanaf Amsterdam met Easyjet. Kijk voor de lol ook bij KLM want zij hebben sinds kort een €99 euro starttarief voor Rome. Spel met data, een dag eerder of later kan veel geld schelen. Probeer bij low costers enkel met handbagage te reizen ( en houd je aan afmetingen en gewicht!!). Lees het artikel 'voordelig ticket in 15 stappen' op mijn eigen website-je (zie link.) Als je in de grensstreek woont moet je ook zeker kijken naar vluchten vanuit België of Duitsland

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zie dat je vanaf parijs wil.
Dan nog maar een linkje met alle low cost opties op deze route

Toegevoegd na 9 minuten:
trein prijzen vanaf Parijs vallen me erg mee. dus nog maar een linkje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (4)

Hangt er vanaf in welk seizoen. Buiten het vakantieseizoen is het vliegtuig goedkoper, in het vakantieseizoen denk ik dat vliegtuig nog steeds een stukje goedkoper is. Maar veel zal het niet schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los gezien van het feit hoever je van de vluchthaven af bevind, dan het vliegtuig. Ik ben ook eens met de trein gegaan, daar heb ik 18 (!) uur overgedaan. Nooit meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LIFTEND. Niet alleen goedkoop, maar ook een geweldige en gezellige ervaring. Maar goed, dat is geen optie.

Het hangt in feite af wanneer je vertrekt. Ga je in het hoogseizoen, zou ik eerder gaan voor de auto. Vliegtuigtickets zijn altijd in die periode duurder, al heb je af en toe van die tickets voor die citytrip-steden. Je moet goed research doen omtrent het boeken. Het kan zelfs zo zijn dat het vliegtuig goedkoper gaat uitkomen.

Van Parijs naar Rome weet ik niet. Auto zou ik gewoon owv. Ongemakkelijkheid niet verkiezen, trein evenmin. Zou eerder dan voor het vliegtuig gaan.

Het hangt echt gewoon af waar je precies gaat boeken, wil je eventueel met het vliegtuig. Ook wanneer, met hoeveel, etc ...
Last-minutes zijn ook altijd goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste met de trein gaan want dit is stukken goedkoper dan vliegtuig of auto en bespaart uren tijd,
Je kunt elke seizoen voor weinig geld naar Rome als je een Bed & Breakfast zoekt in de buurt van de Sint Pieter. Als het goed ben je voor 2 personen voor 3 dagen ongeveer 150 euro kwijt en het is een geweldig appartement in een flatgebouw echt aan te bevelen.
Je krijgt zelfs met kerst een kaartje toegestuurd

Toegevoegd na 2 minuten:
De tijd die je bespaart met wachten op het vliegtuig opstijgen en landen en uitstappen kun je besparen en in de trein zitten, het duurt misschien iets langer maar je hebt een prachtig landschap om naar te kijken en met de auto ben je helemaal kapot als je aankomt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En één persoon die geen hotelovernachting nodig heeft in Rome? Hoeveel dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk rond de 75 euro voor 3 dagen . De trein is een ideaal vervoersmiddel via Parijs en je ziet nog eens wat en je kunt meenemen wat je zelf wil. Als je wil kan ik morgenvroeg de email van de man doen die de Bed & Breakfast daar runt het is een klein appartement met meerdere kamers we krijgen altijd nog altijd kerstkaartjes met kerstmis binnen en de man is ook heel vriendelijk en geeft je een plattegrondje van Rome mee. Als je op het balkon buiten staat kun je de Sint Pieter zelfs zien. Je kunt er zelf ontbijt maken en in de koelkast staat altijd van alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog meer wil weten zeg je het maar hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb over drie jaar een verplichte stage in Parijs en me vriend gaat dan studeren in rome, daarom vroeg ik mij dat af. Dit is allemaal nog ver in de toekomst! Maar een site of email van die meneer zou erg handig zijn ;D!