Een vriendin en ik (bijde16) willen samen op vakantie wat is de wettelijke leeftijd dat je allen op vakantie mag?? (Gewoon in NL)

We hadden namelijk al een camping aangescheven en deze zij dat je 23 moet zijn.. voor zijn camping. Daarom vroeg ik me af wat is de wettelijke leeftijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijde moet beiden zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meer taalfoutjes, zoek ze alle vijf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kon het niet laten, sorry ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. beiden
2. alleen
3. aangeschreven
4. zei
En nummer 5 zie ik even niet zo snel. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je leestekens, hoofdletters en andere taalfouten meerekent, tel ik wel veel meer punten voor correctie. ---
Een vriendin en ik, beide 16, willen samen op vakantie. Wat is de wettelijke leeftijd waarop je alleen op vakantie mag? (Gewoon in NL) We hadden namelijk al een camping aangeschreven en deze zei dat je 23 moet zijn voor zijn camping. Daarom vroeg ik me af wat de wettelijke leeftijd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 deze - die

Het beste antwoord

Wettelijk gezien, mag je altijd alleen op vakantie, ongeacht je leeftijd. Aangezien dit natuurlijk niet verantwoord is als je heel jong bent, hebben reisbureau's, agentschappen, vervoerders en aanbieders van vakantieaccomodaties vaak een minimum leeftijd, zoals dit in het uitgaansleven bijvoorbeeld ook is.

Bij vliegtuigmaatschappijen, mag je vanaf 12 jaar als kind, onder begeleiding vliegen. Bij sommigen is dit 16. Bij sommige campings mag je naar binnen als je 16 bent (vaak heb je speciale jongerencampings hiervoor) bij anderen weer als je 21 of ouder bent.

De camping mag zelf bepalen, vanaf welke leeftijd toegang wordt verschaft, hierover staat niets in de wet (voor zover ik dat uit hoofde weet).

Jullie zijn beide 16 en kunnen gewoon samen op vakantie. Je moet er dus alleen wel op letten, dat je de juiste camping hebt, die bij jullie past, en die de juiste leeftijdsgroepen hanteeerd. Informeer anders hier even.

http://www.jongerencamping.net/

Er zijn genoeg leuke campings, voor jongeren van jullie leeftijd. Je moet ook niet vergeten, dat op een 23+ camping, ook 33 of 43+ers zitten. Tis maar net wat je wilt!
Heel veel plezier en een fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hamantwoord. Volgens mij ben jij de enige de zielig doet! En je antwoord is ook nog eens flut!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, we hadden inderdaad al aan een jongeren camping gedacht. Maar zeker bedankt voor de link.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij zijn daar geen wettelijke regels voor in Nederland, maar het staat een campinghouder natuurlijk vrij om zelf regels te stellen aan kampeerders die hij toe wil laten.
Probeer gewoon een andere camping!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat er een wettelijke leeftijd is. Maar de campingbeheerder kan wel zijn voorwaarden stellen. Hij wilt bv een rustige camping zonder discogangers, en dan moet je de leeftijdgrens omhoog brengen