Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 'Ciao' zeggen iets typisch voor barcelonezen of doen alle spanjaarden dat?

Eigenlijk is dat natuurlijk Italiaans, maar in Barcelona hoorde ik iedereen gewoon Ciao zeggen. Doen ze dat alleen in die regio, of zeggen ze dat in heel Spanje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

'Ciao' is inderdaad internationaler dan je aanvankelijk zou denken. Omgaande met Colombianen en Eritreeërs blijken heel veel vertegenwoordigers van deze bevolkingsgroepen 'ciao' als 'tot ziens' te hanteren. De Italiaanse oorsprong lijkt me onmiskenbaar. Eritrea is onderdeel van een Italiaanse kolonie geweest en Spaans is echt nog niet zo lang de officiële taal in heel het huidige Spanje. Catallaans en Occitaans (Provençaals) zijn nauw verwant met het Latijn, zeg maar de voorganger van het Italiaans.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ciao is eigenlijk een beetje een wereldwoord geworden. Net zoals ''Adios". Hier in nederland zeggen veel mensen (jongeren) het ook voor de grap. In Spanje zeggen ze dat inderdaad ook, al is niet ''ciao'' maar ''chao/chau'' officieel afscheidsgroet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duitsers zeggen het ook vaak in bepaalde streken van duitsland!
In spanje wordt het ook veelvuldig gebruikt, ik denk dat je het woordje "ciao" in deze tijd moet gaan zien als een internationaal gebruikte groet ipv een italiaans woord!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze in heel Spanje (niet iedereen natuurlijk)

Maar ook in Portugal, Brazilië en Argentinië.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding