kan een gepensioneerde alleenstaande man veilig een rondreis door de filipijnen maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Ik kan het niet aanraden. Het is eigenlijk het enige land in Zuid-Oost Azië dat als onveilig bekend staat. Thailand, Maleisie, Vietnam en Indonesië lijken mij betere bestemmingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al is het land wellicht veilig verklaard..... Is het toch raadzaam om met een groep of minimaal met zijn 2en te gaan. Voor je eigen veiligheid!!! Dieven heb je overal en thailand is een arm land en ze hebben snel door dat daar een europese tourist loopt met dure camera's en euros.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt reizen naar bepaalde gebieden in de Filipijnen.
Het maakt dan niet uit of het een gepenioneerde alleenstaande man of een jonge studente betreft:

"Fracties van verschillende rebellengroeperingen zijn nog altijd actief in geheel Mindanao. Met name in de Autonomous Region of Muslim Minanao (ARMM) vinden confrontaties tussen leger en groepen MILF-rebellen plaats en dient rekening te worden gehouden met aanslagen op burgerdoelen.

Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden; t.w. de Sulu Archipel, die onder andere bestaat uit de eilanden Tawi Tawi, Sulu en Basilan evenals de omringende wateren,vanwege het risico van terroristische activiteiten, ontvoeringen en piraterij. Ook confrontaties tussen het leger en leden van groeperingen als MILF, MNLF, Jemaah Islamiyah en Abu Sayyaf komen hier regelmatig voor.

Alle niet essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden; t.w. west-, centraal- en zuid-Mindanao. Het betreft de volgende regio’s en/of provincies: Zamboanga Peninsula (Region IX), Lanao del Norte (Provincie van Region X), Davao Region (Region XI, met uitzondering van Davao City), SOCCSKSARGEN (Region XII), ARMM. In deze gebieden zijn diverse gewapende groepen actief, niet alleen van islamitische, maar ook van communistische signatuur.

Voor overige bestemmingen, de regio’s Caraga (Region XIII), Northern Mindanao (Region X, met uitzondering van Lanao del Norte) en Davao City, dienen reizigers zich kort voor aanvang van de reis op de hoogte te stellen van de actuele situatie."

http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/f/filipijnen.html

In februari dit jaar zijn er nog twee toeristen ontvoerd, waaronder 1 uit Nederland.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/329421/Nederlandse-toerist-ontvoerd-bij-vogeltrip-op-Filipijnen.htm

Voor het geval bovenstaande teksten je niet hebben afgeschrikt: Hou er rekening mee dat veel reisverzekeringen niets vergoeden als reizen naar een bepaald gebied ontraden wordt.