Wat zijn de beste tips om warm te kamperen?

Ik ga dit weekend weer kamperen.
Meestal heb ik het de eerste nacht ontzettend koud en kan ik niet slapen.

Wat zijn de beste tips om toch warm te kamperen met een luchtbed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (7)

Je zou een thermokfolie onder je luchtbed kunnen leggen.

Daarnaast is een zijden lakenzak in je slaapzak fantastisch. Zijde zorgt ervoor dat je het warm hebt in de winter en koel in de zomer.

Toegevoegd na 37 minuten:
eeh.. thermokfolie is uiteraart thermofolie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paar lege frisdrank flessen vol warm water laten lopen.
(na wens dop er op :) )

En haast je in de slaapzak leggen.

Toegevoegd na 39 seconden:
Haast of naast, je mag zelf kiezen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geen ouderwetse kruik?;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Because... das nie handig voor je bagage... je neemt cola niet zo handig mee in een kruik. Wel in een fles. Is de fles leeg, dan is het prompt een 'kruik' geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm, ik dacht zelf aan zo'n platte, van plastic.
Maar er valt voor allebei wat te zeggen;)
Vliesdeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg een extra matje onder je luchtbed zodat er geen/minder kou van de vloer komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtmatrasjes zijn niet echt ideaal, aangezien lucht heel goed isoleert krijgt je lichaam het moeilijk opgewarmd en blijft het koud. schuimmatrasjes zijn beter. Om het warm te krijgen kun je een kampvuur maken en daar een steen tussen leggen. De steen wordt loeiheet en die leg je dan in je tent... Heb je een kacheltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga kamperen in een klimaat waar het s nachts ook warm is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg voor meerder lagen. Dus niet 1 dikke deken of slaapzak maar meerdere dunnere dingen. Dit geld ook voor je nachtkleding. Doe een hemd, een shirt en een pyjama aan. Dat isoleert beter.
Niet zo elegant, maar wel effectief