Wat zijn de beste tips om warm te kamperen?

Ik ga dit weekend weer kamperen.
Meestal heb ik het de eerste nacht ontzettend koud en kan ik niet slapen.

Wat zijn de beste tips om toch warm te kamperen met een luchtbed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou een thermokfolie onder je luchtbed kunnen leggen. Daarnaast is een zijden lakenzak in je slaapzak fantastisch. Zijde zorgt ervoor dat je het warm hebt in de winter en koel in de zomer. Toegevoegd na 37 minuten: eeh.. thermokfolie is uiteraart thermofolie

Paar lege frisdrank flessen vol warm water laten lopen. (na wens dop er op :) ) En haast je in de slaapzak leggen. Toegevoegd na 39 seconden: Haast of naast, je mag zelf kiezen..

Vliesdeken

Leg een extra matje onder je luchtbed zodat er geen/minder kou van de vloer komt.

Luchtmatrasjes zijn niet echt ideaal, aangezien lucht heel goed isoleert krijgt je lichaam het moeilijk opgewarmd en blijft het koud. schuimmatrasjes zijn beter. Om het warm te krijgen kun je een kampvuur maken en daar een steen tussen leggen. De steen wordt loeiheet en die leg je dan in je tent... Heb je een kacheltje.

ga kamperen in een klimaat waar het s nachts ook warm is

zorg voor meerder lagen. Dus niet 1 dikke deken of slaapzak maar meerdere dunnere dingen. Dit geld ook voor je nachtkleding. Doe een hemd, een shirt en een pyjama aan. Dat isoleert beter. Niet zo elegant, maar wel effectief

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100